۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
شاهد توسعه مناسبات اقتصادی ایران و چین هستیم| سرمایه گذاری مشترک در کریدور شمال-جنوب
عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس:

شاهد توسعه مناسبات اقتصادی ایران و چین هستیم| سرمایه گذاری مشترک در کریدور شمال-جنوب

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس اعتقاد دارد توسعه بنادر، راه های مواصلاتی و ریلی و توسعه میادین نفت و گاز با وجود تحریم های ظالمانه ایالات متحده، از جمله ابعاد مهم همکاری مشترک ایران و چین است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدعلی یزدی خواه، در خصوص اجرایی شدن برنامه همکاری جامع ایران و چین، گفت: چین همواره از مواضع کشورمان مانند مذاکرات وین حمایت کرده از این رو افزایش سطح روابط با این کشور امری مهم محسوب می شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چین ققدرت اقتصاید رو به رشد است و به زودی قدرت برتر تجاری دنیا خواهد شد، اظهار کرد: این مهم در حالیست که پکن دارای نفوذ سیاسی خوبی در شورای امنیت، پیمان شانگهای و دیگر نهادهای بین المللی است از این رو چشم پوشی نسبت به این ظرفیت ها ممکن نیست.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری درازمدت دو کشور به صورت کلی است، ادامه داد: بر این اساس با توجه به نیاز چین به انرژی، بازارهای جدید جهانی، ترانزیت کالا و همچنین نیاز کشورمان به سرمایه گذاری برای توسعه بنادر، راه های مواصلاتی و ریلی، توسعه میادین نفت و گاز و غیره با وجود تحریم های ظالمانه ایالات متحده، همکاری مشترک دارای اهمیت دوچندان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی دیدگاه مثبتی به پیمان ۲۵ ساله با چین دارد، افزود: قطعا انعقاد پیمان های اقتصادی با کشورهای منطقه و همسایه موجب ثبات امنیتی نیز خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران علاقه مندی زیادی دارند در کشورمان به عنوان مسیر کریدور شمال-جنوب سرمایه گذاری کنند، خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد این همکاری استراتژیک موجب توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۹٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha