۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
توسعه تجارت خارجی با نگاه سنتی به کسب و کارهای نوین محقق نمی شود
وزیر صمت:

توسعه تجارت خارجی با نگاه سنتی به کسب و کارهای نوین محقق نمی شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی بخش ها در همراهی با کسب و کارهای نوین کاملا سنتی عمل می‌کنند که این نمی‌تواند به توسعه کشور به خصوص در حوزه تجارت داخلی و خارجی کمک چندانی کند.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، رضا رحمانی با اشاره به اهمیت رونق صادرات به عنوان یکی از برنامه های محوری وزارت صمت در سال جاری، ادامه داد: امسال ۱۵ کشور همسایه به عنوان هدف صادراتی مورد توجه این وزارتخانه هستند.

وی تاکید کرد: با تغییر نگرش به توسعه تجارت داخلی و خارجی به راحتی می توانیم در بازارهای منطقه حضور پررنگی داشته باشیم و نباید فراموش کنیم که یکی از راه‌های نجات تولید کشور رونق صادرات است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حذف واسطه های زاید می‌تواند در کاهش قیمت تمام شده کالاها تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: رساندن کالا با قیمت و کیفیت مناسب به دست مصرف کننده باید هدف اول و اولویت همه فروشگاه های اینترنتی عرضه کالا در سطح کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما به عنوان دولت و مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت رسالت داریم از هرگونه اجحاف در حقوق مردم جلوگیری کنیم.

رحمانی اضافه کرد: باید این اصل در تجارت داخلی کشور جاری شود که قیمت کمتر، فروش بیشتر، سود و عایدی بیشتری برای عرضه کننده هر کالایی دارد.

وی تصریح کرد: مدل دیجی کالا در توزیع کالا در سطح کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: خوشبختانه فروشگاه های زنجیره ای در تعادل بازار طی مدت اخیر همراهی خوبی داشتند و با تکمیل سامانه‌های تجاری وزارتخانه و کنترل دقیق فرآیند ها به طور مسلم روند قیمتی کالاها در بازار راحت‌تر از گذشته تنظیم می‌شوند.

رحمانی تاکید کرد: باید روی موضوع رقابت برای کاهش قیمت در سطح عرضه بیش از این کار کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید به عنوان یک اعتقاد روی کالای ایرانی و عرضه موفق آن متمرکز شویم چرا که در بسیاری از تولیدات هم اکنون می توانیم با برندهای شناخته شده جهانی نیز رقابت بکنیم.

کد خبر: ۱٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha