۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
 هیچ گزارشی از احتکار خودرو ارسال نشده است
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی:

هیچ گزارشی از احتکار خودرو ارسال نشده است

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: هیچ گزارشی از وزارت صمت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان مبنی بر احتکار خودرو به ما ارسال نشده است.

به گزارش بازار، احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در مراسم رونمایی از سازمان مرتبط با پرونده‌های قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات در پاسخ به سوال خبرنگاری افزود: تعزیرات مرجع رسیدگی به تخلفات است و حتماً باید تخلفات را وزارت صمت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان آن را به ما گزارش کنند.

وی گفت: در خصوص موضوع احتکار خودرو در پارکینگ‌های خودرو سازان هم ما از وزارت صمت پیگیری کردیم و به ما اعلام کردند که به بحث احتکار نرسیده اند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد سازمان تعزیرات در حوزه مقابله با گرانفروشی هم افزود: با تصویب قانون نظام صنفی عملاً نظارت بر بازار از حیث بازرسی و کشف تخلف از سازمان تعزیرات حکومتی گرفته و به اصناف و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان محول شده است.

اصانلو گفت:، چون طرح افزایش صلاحیت و اختیارات تعزیرات زمان بر بود ما در نامه‌ای به سران قوا پیشنهاد دادیم که رؤسای شعب تعزیرات هم بتوانند در بازار، نظارت و همان جا رسیدگی و اجرای حکم کنند.

وی افزود: براساس ماده ۷۲ قانون نظام صنفی رسیدگی به تخلفات بالای ۴۹۴ هزار تومان باید در هیأتی متشکل از نمایندگان اتاق اصناف، وزارت صمت و تعزیرات باشد و حتماً باید هر سه نفر باشند تا تشکیل جلسه شود و همین هم موجب اطاله رسیدگی می‌شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ما در حوزه گشت‌های سیار سامانه‌ای را راه اندازی کرده ایم که به صورت برخط می‌توانیم بفهمیم که در چه نقطه و چه مکان و چه زمانی گشت تعزیرات برگزار می‌شود.

اصانلو افزود: از ابتدای مهر تاکنون ۴ هزار و ۶۴۹ فقره گشت سیار با تمرکز بر مراکز تولید و توزیع انجام شده است.

وی در خصوص پرونده‌های گرانفروشی هم گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴۱ هزار و ۴۵۸ پرونده وارد سازمان تعزیرات شد که این‌ها غیر از پرونده‌های قاچاق هستند و از این تعداد پرونده وارده ۱۳۷ هزار و ۶۷۳ فقره مختومه و منجر به صدور حکم شده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین موجودی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در سازمان تعزیرات را ۳ هزار و ۷۱۵ پرونده اعلام کرد و افزود: این نشان می‌هد که رسیدگی به این پرونده‌ها در تعزیرات به روز است.

اصانلو گفت: در همین ارتباط از ابتدای سال تاکنون ۷۹ هزار و ۲۷۷ پرونده مرتبط با قاچاق کالا و ارز وارد تعزیرات شده که بیش از ۷۶ هزار پرونده مختومه شده اند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: مبلغ ریالی احکام صادر شده در خصوص این پرونده‌ها نیز ۹۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

کد خبر: ۱۲۹٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha