۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده؛ ۲۹.۸ میلیارد دلار
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مطرح کرد

درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده؛ ۲۹.۸ میلیارد دلار

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: درآمدهای نفتی کشور در بودجه سال آینده ۲۹.۸ میلیارد دلار است.

به گزارش بازار، رحیم زارع در حاشیه نشست امروز شنبه کمیسیون تلفیق در جمع خبرنگاران تصریح کرد: اولین جلسه بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش منابع و درآمدها با حضور وزرای نفت و اقتصاد و دارایی و معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

وی افزود: محور اصلی مذاکرات ما، بخش درآمدی بودجه بود؛ مسئولان سازمان برنامه و بودجه به تفکیک توضیح دادند که منابع بودجه عمومی ۱۳۷۲ هزار میلیارد تومان است که ۶۶۴ هزار میلیارد تومان آن مربوط به مالیات، حقوق گمرکی و سود سهام شرکت ها، ۴۰۸ هزار میلیارد تومان واگذاری دارایی سرمایه‌ای مثل نفت و گاز و پتروشیمی و ۲۹۹ هزار میلیارد تومان نیز مربوط به منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی و استقراض از صندوق توسعه است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در خصوص منابع حاصل از فروش نفت نیز گفت: با توجه به توضیحات وزیر نفت، درآمدهای نفتی ما ۲۹/۸ میلیارد دلار است که ۱۱/۹ آن سهم صندوق توسعه ملی، ۱۳٫۶ میلیارد دلار سهم دولت در بودجه عمومی و ۴/۳ میلیارد دلار نیز سهم نفت از محل فروش نفت گاز و میعانات گازی است.

وی افزود: نمایندگان در حوزه پیش بینی فروش نفت در بودجه امسال یعنی ۱/۲ میلیون بشکه در روز با نرخ ۶۰ دلار و نرخ تسعیر ارز ۲۳ هزار تومان تقریبا قانع هستند.

زارع ادامه داد: بررسی بخش‌های درآمدی و هزینه‌ای لایحه بودجه با توجه به حساسیت‌های مجلس به ویژه در خصوص نرخ ارز ترجیحی در حوزه دارو، گندم و کالاهای اساسی و تبصره ۱۴ ممکن است بیش از ۳ هفته به طول خواهد انجامد.

وی یادآور شد: بیش از ۳ هزار پیشنهاد از سوی نمایندگان مطرح شده است.

کد خبر: ۱۲۹٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha