۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۷
فعالیت تنها زنبورستان ارگانیک کشور در همدان| عسل تولیدی سهم اروپا شد
بازار گزارش می‌دهد؛

فعالیت تنها زنبورستان ارگانیک کشور در همدان| عسل تولیدی سهم اروپا شد

همدان - زنبوردار همدانی و تنها تولیدکننده عسل ارگانیک در کشور که نامزد کسب جایزه جهانی زنبورطلایی نیز بوده با شناسایی بازارهای هدف محصولات سال آینده خود را از هم اکنون به اروپایی ها پیش فروش کرده است.

بازار؛ گروه استان ها: استان همدان یکی از قطب‌های مهم و تاثیرگذار در بخش زنبورداری کشور است و جایگاه خاصی از لحاظ ایستگاه‌های تولید و پرورش ملکه و بحث بسته بندی و تولید عسل دارد.

گذشته از جایگاه همدان در این بخش، همدان یکی از نخستین استان‌ها در سطح کشور است که در زمینه عسل تولید ارگانیک دارد به طوری که از لحاظ چرخه صفر تا ۱۰۰ تولید عسل و حتی داروهایی که به زنبور عسل در این مجموعه داده می‌شود، کاملا به صورت ارگانیک است.

همدان در رابطه با تولید عسل ارگانیک در سطح کشور نمونه است و می‌تواند به عنوان یک طرح و پایلوت خوب برای سطح کشور مطرح باشد

سرآمد بودن همدان در این عرصه تا آنجا است که همدان در رابطه با تولید عسل ارگانیک در سطح کشور نمونه است و می‌تواند به عنوان یک طرح و پایلوت خوب برای سطح کشور مطرح باشد.

فعالیت تنها زنبورستان ارگانیک کشور در همدان| عسل تولیدی سهم اروپا شد

اما در توضیح عسل ارگانیک آنچه لازم به ذکر است اینکه عسل ارگانیک عسلی سازگار با بدن تمامی انسان ها بوده و مستقیما از شهد گل های گیاهان دارویی و با دخالت ۱۰۰ درصدی زنبورعسل تولید می شود.

در این فرآیند تولیدکنندگان عسل باید با سم پاشی های کنترل شده، استفاده از موم خود کندو و عدم خوراندن مواد شیمیایی به زنبورها جهت تسریع در برداشت عسل، به درصد بالایی از ارگانیک بودن عسل دست پیدا کنند ضمن اینکه مصرف عسل ارگانیک سازگاری بهتری با بدن انسان ها داشته و به راحتی جذب و دفع می شود.

تنها تولید کننده عسل ارگانیک و محصولات زنبور عسل شامل ژل رویال، گرده گل، موم، بره موم و ... به صورت ارگانیک در استان همدان فعالیت خود را آغاز کرده و فعالیت های وی چندین مرتبه مورد بازرسی نهادهای مربوطه قرار گرفته است

در حال حاضر تنها تولید کننده عسل ارگارنیک و محصولات زنبور عسل شامل ژل رویال، گرده گل، موم، بره موم و ... به صورت ارگانیک در استان همدان فعالیت خود را آغاز کرده و فعالیت های وی چندین مرتبه مورد بازرسی نهادهای مربوطه قرار گرفته است که در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار بازار با نادر اینجیناری؛ تولید کننده عسل ارگانیک در کشور را می‌خوانید:

نادر اینجناری تولید کننده عسل ارگانیک در کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه از پنج سال پیش به دنبال تولید عسل ارگانیک هستیم، اظهار کرد: در این پنج سال مسائل مهمی در مورد سالم سازی و غذای سالم درک و کسب تجربه کردیم.

فعالیت تنها زنبورستان ارگانیک کشور در همدان| عسل تولیدی سهم اروپا شد

وی با اشاره به اینکه برای تولید عسل ارگانیک و ممیزی کردن خواستیم تا تشکیلاتی سلامت محصول ما را بررسی کند، ادامه داد: بعد از بررسی متوجه شدیم یک شرکت معتبر با نام سِرس پارسی ایران وجود دارد که تحت لیسانس اروپا و زیر نظر شرکت سِرس آلمان وجود دارد.فعالیت می کند.

این تولید کننده عسل ارگانیک با بیان اینکه از سال ۹۶ بررسی محصولات تولیدی از زنبور عسل، منطقه و زنبورستان ما آغاز شد، افزود: توانستیم مجوز ارگانیک ۱۱ هزار ایران را دریافت کنیم.

به سازمان خوار و بار جهانی ثابت می کنیم در ایران هم‌محصولات سالم تولید می‌شود
وی با تاکید بر اینکه به دنبال گرفتن ارگانیک اروپا و تحت لیسانس شرکت سوئیسی به نام شرکت بیوسانس هستیم، اضافه کرد: شرکت بیوسانس یک شرکت معتبر در دنیا است که می‌خواهیم عسل ارگانیک تولید استان همدان را زیر نظر این شرکت تولید کرده و به سازمان خوار و بار جهانی ثابت کنیم در ایران هم‌محصولات سالم تولید می‌شود.

در تولید عسل ارگانیک قندهای موجود در عسل، باقی مانده سموم و آفت کش‌ها بررسی می‌شود و از طرفی محل زنبورستان نیز باید از نقاط شهری، روستایی، صنعتی و کارخانه دور باشد و شعاع پرواز زنبور به این نقاط نرسد

اینجیناری بیان کرد: وقتی در مورد عسل و زنبور عسل صحبت می‌شود همه تصور می‌کنند به زنبور شکر داده می‌شود اما در تولید عسل ارگانیک قندهای موجود در عسل، باقی مانده سموم و آفت کش‌ها بررسی می‌شود و از طرفی محل زنبورستان نیز باید از نقاط شهری، روستایی، صنعتی و کارخانه دور باشد و شعاع پرواز زنبور به این نقاط نرسد.

فعالیت تنها زنبورستان ارگانیک کشور در همدان| عسل تولیدی سهم اروپا شد

وی با اشاره به اینکه توانستیم محیط سالمی در منطقه چهاردولی شهرستان اسدآباد ایزوله و محصولات زنبور عسل را از نظر ارگانیک ثبت کنیم، ادامه داد: محصولات سال آینده هم پیش فروش شده و تمام محصول پیش خرید شده برای اروپا است.

اینجیناری با اشاره به اینکه بهترین کار برای تولید یک محصول سالم این است که اول خود ارگانیک شویم، افزود: ما نسبت به نسل آینده مسئولیت داریم و باید حداقل بتوانیم غذایی سالم تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تولید محصول ارگانیک سیستم‌های مختلفی در ایران وجود دارد اما زنبورستان ما عسل ارگانیک تولید می‌کند، اضافه کرد: برای تولید محصول ارگانیم باید تمام محصولات و خود زنبور سالم باشد و از تمام کانال‌های کارشناسی عبور کرده باشد.

این تولید کننده زنبور عسل در کشور با اشاره به اینکه کشور اسلونی یک جام به نام جام زنبور عسل ایجاد کرده و هر کس مقاله علمی خاص در مورد زنبور عسل ارائه کند این جام به او تعلق می‌گیرد، اضافه کرد: ما هم دو مقاله به این مسابقات ارسال کردیم‌ و امسال ایران در بین ۱۷ کشور حائز دریافت این جام شده است.

تعداد ۱۷ نامزد از کشورهای آرژانتین، اتریش، فیلیپین، گرجستان، کرواسی، آلمان، اسلواکی، صربستان، توگو و اسلوونی برای جایزه زنبورطلایی ۲۰۲۱ رقابت کردند

وی اضافه کرد: در بین نامزدهای نهایی این دوره جایزه زنبور طلایی ۲۰۲۱ میلادی تعداد ۱۷ نامزد از کشورهای آرژانتین، اتریش، فیلیپین، گرجستان، کرواسی، آلمان، اسلواکی، صربستان، توگو و اسلوونی برای جایزه زنبورطلایی ۲۰۲۱ رقابت کردند که یکی از نامزدها در این تورنمنت جهانی از کشور ایران من بودم.

اینجیناری یاد آور شد: ارتباط و نقش زنبور عسل در تولید آب‌های زیرزمینی و نقش زنبور عسل در جلوگیری از سیل و فرسایش خاک و روان آب‌ها، بحث زمستان گذرانی کندوها بدون کوچ و عدم انتقال زنبورستان به اقلیم جغرافیایی دیگر در زمستان مقاله من در این تورنمنت بود که ارائه دادم.

۳۰ اردیبهشت سال آینده مصادف با ۲۰ می روز جهانی زنبور عسل مسابقه سوار کاری برگزار می کنیم
وی با اشاره به اینکه در چشم انداز پیش رو قصد داریم ۳۰ اردیبهشت سال آینده مصادف با ۲۰ می روز جهانی زنبور عسل یک مسابقه سوار کاری پر محتوا برگزار کنیم، تاکید کرد: باید تلاش کرد تا شهر ما یک شهر زنبوری شود و مردم با نقش زنبور آشنا شوند.

اینجیناری با بیان اینکه این مسابقه باید تبدیل به یک جام در سال‌های آینده شود، ادامه داد: قصد داریم از سفیر کشور اسلوانی دعوت کنیم تا از همدان بازدید کند و نشان دهیم ایران در تولید عسل و زنبور عسل نقش بسزایی دارد.

آنچه مسلم است صادرات همیشه راهی برای توسعه اقتصادی در بازارهای خارج از کشور است و از این میان عسل ارگانیک ایرانی از جمله کالاهایی است که در سر تا سر اروپا طرفداران خاص خود را دارد بنابراین باید با حمایت کارآفرینان به ویژه فعالان این بخش نه تنها باارهای صادراتی هدف را حفظ کرد بلکه به دنبال انحصاری کردن این بخش بود.

کد خبر: ۱۲۹٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • صولتی IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      3 4
      ما هم اینجا آلانق استان آشرقی عسل طبیعی تولید می کنیم که با بهترین عسل ترکیه برابری میکنه چه برسه به عسل همدان
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      4 0
      سلام اکثرزنبوردارا عسل ارگانیک تولید میکنن وکشور ایران مسولین دراین بخش کوتاهی کردند خودزنبوردارا هستند این فعالیت راانجام میدن فعلا صنعت زنبورداری درایران انگیزه‌ای ازطرف مسولان برای حمایت دیده نمیشه
    • Rezaakhavan811@yahoo.com IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      1 3
      اکثریت زنبورداران شکر به خورد زنبورها میدن
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      4 0
      محصولات ارگانیک زنبور عسل در مکان‌های دیگری هم هست اما صدایشان به جایی نمی‌رسد. ایده ایجاد شهرهای زنبور عسل و مناطق خاص زنبورستان و حفاظت شده ایده‌ای بسیار عالی است
    • علی داودی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      2 0
      این که راهی پیدابشه تاتمام محسولات ماسالم واورگانیک بشه کاربزرگیه ممنونم
    • هادی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      0 0
      باسلام وخداقوت خدمت دوست عزیز چرا نباید ما توی کشور و برای مصرف خودمون عسل ارگانیک نداشته باشیم بله درسته قیمت بالا هستش ولی با تولید فراگیرتر خیلی ها میتونن استفاده کنم..با تشکر یکی از عاشقان زنبورعسل