۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
فعالیت برخی صنف‌ها در استان بوشهر به‌منزله عادی شدن شرایط نیست
معاون استاندار بوشهر:

فعالیت برخی صنف‌ها در استان بوشهر به‌منزله عادی شدن شرایط نیست

بوشهر - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: از سرگیری فعالیت برخی صنف‌ها در این استان به‌منزله عادی شدن شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا نیست.

به گزارش بازار، مجید خورشیدی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم باید طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: به هم استانی‌ها تأکید می‌کنم بازگشایی برخی اصناف برای این است که اگر کسی نیاز به خرید دارد برود خرید خود را انجام بدهد و سریع به خانه بازگردد.

خورشیدی با بیان اینکه باید به پویش «در خانه می‌مانیم» سخت‌تر از گذشته پایبند باشیم، اضافه کرد: در نشست ستاد ملی کرونا استمرار طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مورد تصویب قرار گرفت و قرار شد تردد بین‌شهری همچنان محدود باشد و در ورودی شهرها خودروها و سرنشینان آن کنترل شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: از هشتم فروردین مصوب شده بود یک‌ سوم کارکنان دستگاه‌های اجرایی دولتی و عمومی می‌توانند به سرکار حاضر باشند و دو سوم به دورکاری بروند و بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به لزوم ارائه خدمات بیشتر حداکثر دو سوم باید سرکار باشند و یک‌ سوم از کارکنان می‌توانند به دورکاری بپردازند البته افراد سن بالاتر، همین‌طور کسانی که بیماری زمینه‌ای و جانبازان در اولویت هستند.

وی از شهروندان خواست همچنان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و یقین داشته باشند در ورودی شهرها مورد پرسش قرار می‌گیرند و اگر از ساکنان شهر نباشند به‌طور حتم جریمه و اعمال قانون در انتظار آن‌ها خواهد بود.

خورشیدی ادامه داد: در مورد مشاغل و اصناف هم تصمیم گرفته‌شده از بیست و سوم فروردین اصناف کم ریسک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند در محل کار خود حاضر شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: پارک‌ها و تفرجگاه‌ها همچنان تعطیل خواهند بود، بنابراین هیچ امری برای عادی‌سازی امور در جریان نخواهد بود و باید برای سلامتی خود در خانه بمانیم.

کد خبر: ۱۲٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha