۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
شرایط بازار با دروغ پایدار نخواهد ماند| کسانی که ارز ترجیحی می‌گیرند، تولید را هم در فشار می‌گذارند
نماینده مردم تبریز در مجلس در گفتگو با بازار:

شرایط بازار با دروغ پایدار نخواهد ماند| کسانی که ارز ترجیحی می‌گیرند، تولید را هم در فشار می‌گذارند

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: تا زمانی که ما ارز ترجیحی را به بازار تزریق کنیم و تلاشی جهت مدیریت آن نداشته باشیم و به دروغ قیمت‌ها را ثابت نگه داریم، شرایط بازار پایدار نخواهد ماند.

مسعود پزشکیان در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از اقتصاد کشور ،گفت: ما باید ارزهایی که رانتی هستند را از اقتصاد حذف کنیم و این حرف، حرف درستی است، اما اگر حرف درست را درست اجرا نکنیم فاجعه به وجود خواهد آمد.
وی اظهارداشت: مسئولین باید هر چه سریعتر این ارز را حذف کنند و فرآیند آن را به بازار واگذار کنند البته تا زمانی که ما ارز ترجیحی را به بازار تزریق کنیم و تلاشی جهت مدیریت آن نداشته باشیم و به دروغ قیمت‌ها را ثابت نگه داریم، شرایط بازار پایدار نخواهد ماند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: همچنین کسانی که ارز ترجیحی می‌گیرند، حتماً تولیدکنندگان ما را هم در فشار می‌گذارند، برای اینکه با ارز ارزان، کم و غیر واقعی از خارج واردات می‌کنند، این در حالی است که تولیدکننده ما قدرت رقابت با آن واردات را ندارد و در نتیجه ما تولید خودمان را پیرو این فرآیند تخریب می‌کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سویی دیگر یک عده هم هستند که تمامی ارزها را خورده و به جیب می‌زنند این در حالی است که ما کلی هم سیستم‌های نظارتی داریم و اما مشکل حل نمی‌شود.

این نماینده مجلس اظهارداشت: حتماً باید ارز ترجیحی حذف شود، اما شیوه و روند آن به مدیریت دولت باز می‌گردد و دولت باید مواظب باشد که مشکلی در این بخش پیش نیاید و حتماً این موضوع کار ساده‌ای نیست.

وی با بیان اینکه مدیرت یک علم است و تجارب خود را طلب می کند، بیان داشت: یکی از دلایل نگرانی در شرایط فوق این است که مدیران ما همواره در حال تغییر هستند و خیلی از مدیران هم دوره مدیریتی مناسبی را پشت سر نگذاشته اند.
کد خبر: ۱۲۹٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha