۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
رستم قاسمی با رئیس جمهور سوریه دیدار کرد
عصر امروز؛

رستم قاسمی با رئیس جمهور سوریه دیدار کرد

بشار اسد و رستم قاسمی در دیدار با یکدیگر روابط تهران و دمشق به ویژه همکاری‌های اقتصادی را بررسی و بر ضرورت همکاری بخش‌های دولتی و خصوص دو کشور تاکید کردند.

به گزارش بازار، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان با رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

قاسمی که در راس هیاتی اقتصادی و سیاسی وارد دمشق شده، برنامه کاری خود را با دیدار با اسد آغاز کرده است.

قاسمی در بدو ورود به دمشق بر اراده دولت ایران برای توسعه روابط اقتصادی با سوریه و رسیدن به شراکت‌های واقعی اقتصادی تاکید کرد.

قاسمی قرار است با شماری از مقامات سوری ازجمله حسین عرنوس نخست وزیر، فیصل مقداد وزیر خارجه، سامر الخلیل وزیر اقتصاد، زهیر خزیم وزیر حمل و نقل، عصام هزیمه رئیس بانک مرکزی و سهیل عبد اللطیف وزیر کار و مسکن دیدار کند.

همچنین در این دیدار رئیس جمهور سوریه اجرای طرح‌های جدید اقتصادی به منظور تامین منافع راهبردی مشترک دو کشور را خواستار شد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بشار اسد در دیدار با وزیر راه و شهرسازی ایران افزود، اینگونه طرح‌ها، بخش‌های اقتصادی و بازارهای دو کشور را با یکدیگر متصل خواهد کرد.

اسد و رستم قاسمی در این دیدار روابط تهران و دمشق به ویژه همکاری‌های اقتصادی را بررسی و بر ضرورت همکاری بخش‌های دولتی و خصوص دو کشور تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: رستم قاسمی بار دیگر بر مواضع اصولی و ثابت ایران در حمایت از استقامت مردم سوریه در جریان جنگ تروریستی تاکید کرد.

کد خبر: ۱۲۹٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha