۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
۴ هزار فرصت شغلی در صنوف تولیدی اردبیل ایجاد شد| عدم پرداخت تسهیلات مناسب به اصناف
رئیس صمت اردبیل:

۴ هزار فرصت شغلی در صنوف تولیدی اردبیل ایجاد شد| عدم پرداخت تسهیلات مناسب به اصناف

اردبیل- رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در صنوف تولیدی استان اردبیل زمینه اشتغال ۴ هزار و ۷۱۱ نفر در ۱۰ ماهه امسال فراهم شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت اردبیل، رامین صادقی در اجلاس رؤسای اتحادیه‌های صنفی در اتاق اصناف اردبیل اظهار کرد: اشتغال ایجاد شده در اصناف با بخش صنعت برابری می کند و تلاش ما بر این است تا همچنان صنوف تولیدی و پخش را در استان با اشتغال مولد مورد حمایت قرار دهیم.

وی با قدردانی از همراهی دو ساله اصناف با مسئولان استانی در کنترل کرونا تصریح کرد: به تدریج شاهد فروکش کردن کرونا در سطح کشور و استان هستیم و در این شرایط اصناف در انتظار بهره‌مندی از وعده‌های داده شده برای جبران خسارت ایام کرونایی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ما نیز میی دانیم که اصناف از لحاظ پرداخت چک، تأمین هزینه اجاره مغازه و سایر هزینه‌های آب، برق و گاز دچار مشکل هستند و پیگیری لازم را برای پرداخت تسهیلات در ۱۳ رسته شغلی آسیب‌دیده از کرونا دنبال می کنیم.

صادقی افزود: تاکنون تسهیلات خوبی به اصناف در این حوزه پرداخت نشده و انتظار می رود با پشتیبانی و حمایت همه‌جانبه از اصناف آنها نیز امیدوار به ایجاد اشتغال بیشتر بر مبنای پروانه‌های صادر شده باشند.

وی بیان کرد: در کنار ایجاد اشتغال ۴ هزار و ۷۱۱ نفری صنوف تولیدی در ۱۰ ماهه امسال، با پوشش بیمه‌ای سعی بر این است تا همچنان واحدهای صنفی فعالیت خود را گسترش داده تا به ازای هر واحد صنفی دو تا سه نفر اشتغال ایجاد شود.

صادقی اضافه کرد: هم اکنون در قالب ۵۵ هزار واحد صنفی در استان زمینه اشتغال ۱۱۰ هزار نفر در این بخش فراهم آمده تا بخشی از جمعیت این استان از این محل ارتزاق کنند.

وی ورود نظام‌مند در حوزه بازرسی ها و کنترل بازار را در کنار برخورد شایسته پلیس اقتصادی با اصناف و تولیدکنندگان یادآور شد و بیان کرد: به هیچ وجه اصناف به دنبال اجحاف حق مردم و یا کم فروشی و احتکار نیستند بلکه سعی و تلاششان بر این است تا با آرامش بیشتر مردم را در تأمین کالاهای اساسی کمک و یاری کنند.

کد خبر: ۱۲۹٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha