۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
کاهش ارزش پول ملی و کوچک شدن سفره‌ ها، سبب آسیب به اقشار کم ‌درآمد شده است
نماینده مردم یزد در مجلس:

کاهش ارزش پول ملی و کوچک شدن سفره‌ ها، سبب آسیب به اقشار کم ‌درآمد شده است

جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش ارزش پول ملی و کوچک شدن مداوم سفره ها به مشکلات اقشار کم درآمد و بازنشستگان اضافه کرده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدصالح جوکار در جلسه علنی امروز (چهار شنبه ۲۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، گفت: به واسطه رشادت، تدابیر، ایثار و مدیریت انقلای شهید سلیمانی، امروز شاهد سرافکندگی و شکست‌های پی‌درپی آمریکا و ایادی جنایتکارش در منطقه هستیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه هشت سال مدیریت فاقد تدبیر و منفعل دولتی که به جای چشم داشتن به توان داخلی و تکیه بر اراده جوانان پر تلاش کشور در پی راضی نمودن کدخدای ادعایی خود تمام ظرفیت‌های کشور را معطل توافقی سست و با وعده‌های صرفاً بر روی کاغذ کرد و باعث شد امید و اعتماد بخش مهمی از جامعه آسیب ببیند.

وی ادامه داد: سال‌هایی که در آن فشار اقتصادی و وخامت اوضاع، وضعیت معیشت مردم را به خطر انداخت؛ ثروت روزافزون آقازاده های رانت خوار به رخ جوانان تحصیل‌کرده جویای کار کشیده شد و همچنین زندگی اشراف گونه برخی از کارگزاران در مقابل چشمان مردمی ناتوان از تامین اجاره‌بهای مسکن خود قرار داد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: کاهش ارزش پول ملی و کوچک شدن مداوم سفره ها به مشکلات اقشار کم درآمد و بازنشستگان اضافه کرده است.

جوکار گفت: این موارد در خوشبینانه‌ترین حالت نتیجه انفعال، راحت‌طلبی و بی‌تدبیری افرادی است که به صورت گسترده در دولت گذشته شعار رفاه و آسایش فراگیر سر می‌دادند؛ اکنون با پایان دوران خونسردی و بی‌تفاوتی و با روی کارآمدن دولتی با انگیزه و بهره‌مند از روحیه جهادی و مصمم برای حل مشکلات اساسی مردم با نگاه به توان داخلی کشور، بار دیگر امید به رفع کاستی‌ها و برطرف شدن تنگناهای موجود کشور به ویژه در حوزه اقتصاد قوت یافته است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم به درستی از مسئولان خود در دولت و مجلس انتظار دارند در روندی کوتاه مدت شاهد ثبات حوزه اقتصادی و در میان مدت شاهد بهبود شرایط معیشت و کسب و کار و سرمایه گذاری و رونق بازار باشند.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شرایط فعلی یکی از اقدامات ضروری که لازم است دولت به فوریت آن بپردازد، مسئله مهار نقدینگی افسار گسیخته به عنوان یکی از عوامل مهم ایجاد تورم است؛ در این خصوص با توجه به عدم کارایی سیاست های انقباضی به دلیل کاهش درآمدهای مردم و به ویژه کارکنان دولت، راهکار اثربخش مهار نقدینگی از طریق طراحی ابزارهای مالی جدید و در نتیجه هدایت آن به سمت تولید و فعالیت‌های مولد خواهد بود.

وی ادامه داد: اقدام مهم و فوری دیگر اصلاح نظام تامین و توزیع کالا در کشور به ویژه در حوزه کالاهای اساسی است. موضوعی که موجب معطل شدن مباحث مرتبط با قطع روند ارز ترجیحی نگرانی‌های مضاعفی را در میان اقشار مردم ایجاد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در خصوص توقف اختصاص ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی، اگر چه تضمینی درست و به جا برای قطع دست رانت خواران و مفسدین است اما کمیسیون تلفیق بودجه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا مابه ازای آن به صورت یارانه غیرنقدی و به طور کامل در سبد هزینه خانوارها قرار گیرد. این ساز و کار باید به گونه‌ای تنظیم شود که سفره مردم کوچکتر نشود.

جوکار گفت: موارد مذکور در کنار مسائل مهمی همچون ساماندهی اوضاع بورس، سامان دادن به صنعت خودرو در کشور و ایجاد فضای رقابتی برای تولید خودرو با کیفیت و قیمت مناسب، توجه ویژه به اقشار کم درآمد جامعه و ارائه راهکار در جهت بهبود وضعیت معیشتی مردم، برنامه‌ریزی برای مشکلات کادر درمان و معلمان به ویژه معلمان خرید خدمات و برنامه ریزی برای تبدیل وضعیت آنان و نیروهای شرکتی، وصول مطالبات و احقاق حقوق آنها، اصلاح سیستم نظام بانکی کشور و بروزرسانی آن و تبدیل بانک‌ها از وضعیت کنونی به عنوان بنگاه اقتصادی به بانک با فعالیت صرفاً در حوزه های قانونی بانکداری، برنامه ریزی در جهت سامان دادن به یارانه‌های حامل های انرژی به گونه‌ای که یارانه‌ها به جیب مردم بازگردد، نه آنکه با کاهش بهای تمام شده حداقل های انرژی به عنوان سود شرکت‌ها به حساب محدود سرازیر شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرچند متاسفانه مشکلات متعدد اقتصادی ناشی از ناکارآمدی های داخلی رسیدگی به معضلات اقتصادی به عنوان اولویت مسائل اصلی کشور مبدل شده نباید از مسائل فرهنگی به عنوان زیربنای مهم تمام مصالح کشور و روح حاکم بر جامعه غفلت کرد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز در کنار تمامی اقدامات خوب مسئولانه اثربخش و مبتکرانه فرهنگی، بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه از سوی جوانان مومن دغدغه مند و انقلابی، شاهد برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها در حوزه مسائل فرهنگی هستیم که باید مقابله با آنها مورد توجه مسئولان به ویژه متصدیان امور فرهنگی و آموزشی کشور قرار گیرد.

کد خبر: ۱۲۹٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha