۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
۱۱۸ صنعتگر ایلامی از تسهیلات مشاغل خانگی برخوردار شدند
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:

۱۱۸ صنعتگر ایلامی از تسهیلات مشاغل خانگی برخوردار شدند

ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از بهره‌مندی و معرفی ۱۱۸ صنعتگر در بخش صنایع‌دستی استان از تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۹۸ خبر داد

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام،  عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: تسهیلات مشاغل خانگی در دو حوزه پشتیبان و مستقل به ۱۱۸ نفر از فعالان عرصه صنایع‌دستی در سال ۹۸ پرداخت شد و تعدادی هم برای دریافت تسهیلات معرفی‌ شده‌اند.

وی افزود: صنایع‌دستی همواره به‌عنوان یک منبع درآمد برای خانواده‌ها، یکی از اولویت‌های این اداره کل بوده است چراکه این صنعت می‌تواند تأثیر بسزایی در ایجاد مشاغل خانگی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام همچین تصریح کرد: در همین راستا طی این مدت برای ۱۱۸ نفر از فعالان حوزه صنایع‌دستی و جویای کار که متقاضی دریافت تسهیلات برای ایجاد خوداشتغالی بودند، پرونده تشکیل شد و این افراد از طرف اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بانک‌های عامل معرفی شدند و بیشتر این افراد هم تسهیلات را دریافت کردند.

وی گفت: برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت در گسترش پوشش نظام تأمین اجتماعی، شاغلان صنایع‌دستی در مناطق روستایی عشایری نیز بیمه می‌شوند.

شنبه‌زاده ادامه داد: سالانه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در کلاس‌های آموزش مربوط به صنایع‌دستی شرکت می‌کنند و در پایان دوره به آن‌ها گواهینامه آموزشی اعطا می‌شود.

کد خبر: ۱۲٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha