۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
افزایش سرمایه گذاری در بخش شیلات آذربایجان شرقی
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

افزایش سرمایه گذاری در بخش شیلات آذربایجان شرقی

تبریز- جعفروند، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش صدور مجوزهای آبزی پروری در استان خبرداد و گفت: سرمایه گذاری در بخش شیلات استان افزایش یافته است.

قاسم جعفروند در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: تعداد پروانه های تاسیس صادر شده در بخش شیلات و آبزیان از ابتدای امسال تا پایان ۹ ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظرتعداد سه برابر و از لحاظ ظرفیت تولید پنج برابر افزایش داشته است.

وی سپس گفت: بیش از ۵۰ متقاضی برای اخذ مجوز تولید آبزی در ۹ ماهه اول سالجاری موفق به اخذ موافقت اصولی، تاسیس و بهره برداری شده اند که از این میزان ۱۵ مزرعه با ظرفیت تولید ۲۵۰ تن ماهیان سرد آبی و یک متقاضی موفق به اخذ پروانه تاسیس یک میلیون قطعه ای مزرعه حد واسط شده اند، این در حالی است که در زمان مشابه سال ۱۳۹۹ تنها ۴ فقره پروانه تاسیس با ظرفیت کل ۵۲ تن صادر شده بود.

۱۸ مزرعه پرورش ماهیان خوراکی در استان وجود دارد
وی با بیان اینکه آمار و ارقام نشان دهنده سرعت یافتن روند سرمایه گذاری در بخش شیلات استان است، ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۸ مزرعه پرورش ماهیان خوراکی به ظرفیت ۶۴۸ تن امسال اقدام به تمدید پروانه بهره برداری خود نموده اند نشان دهنده تمایل بهره برداران و تولید کنندگان این بخش به پایداری تولید خود است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان شرقی یک استان غیرساحلی محسوب می‌شود گفت: این استان با داشتن تعداد حدود ۱۵۰ باب سد خاکی کوچک و بزرگ، ۶۶ رشته رودخانه فصلی و دائمی و ۳ هزار و ۶۰۰ دهنه چشمه و قنات دارای پتانسیلهای آبی مناسبی برای توسعه آبزی پروری است.

حمایت از مگاپروژه های آبزی پروری در استان
جعفروند ادامه داد: طبق بررسی ‌های کارشناسی بعمل آمده و با توجه به خشکسالی های اخیر و پتانسیل های موجود، سیاست شیلات استان با حمایت از استفاده حداکثری آبهای سطحی از جمله تاکید بر مگاپروژه های آبزی پروری با اولویت صدور مجوزهای تولید در مخزن و پایاب سدها و در حاشیه رودخانه های دائمی و پرآب استان می باشد و در حد امکان از سفره های زیرزمینی کمترین بهره برداری انجام خواهد شد.

وی در پایان با اظهار امیدواری از روند صدور مجوزها و جریان سرمایه گذاری و تولید در بخش شیلات، آینده ای درخشان برای امنیت غذایی و توسعه استان پیش بینی کرد.

کد خبر: ۱۲۸٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha