۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
اجرای مصوبات شورای اشتغال برای مناطق مرزی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد

اجرای مصوبات شورای اشتغال برای مناطق مرزی

عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مصوبات شورای عالی اشتغال برای مناطق مرزی با جدیت اجرا می‌شود.

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از حضور در کمیسیون اجتماعی مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه به سوالات متعددی از نمایندگان عضو کمیسیون پاسخ دادم و بیشتر نمایندگان به جز یک نفر از پاسخ‌های بنده متقاعد شدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه گزارش‌هایی از حوزه این وزارت خانه در کمیسیون به نمایندگان ارائه کردم گفت: با حمایت سازمان برنامه و بودجه، سهمیه‌های جدیدی برای بیمه‌های قالیبافان اختصاص پیدا خواهد کرد که خبر خوبی برای این قشر است، چراکه بیمه آنان اجرا نمی‌شد، ما کمیته‌ای را متشکل از نمایندگان سازمان تامین اجتماعی برای بازنگری تسهیل در بیمه افرادی که در گروه‌های خاص هستند، ایجاد کردیم که این افراد بیمه شوند.

عبدالملکی ادامه داد: با توجه به این که سهم کارفرما را بیمه پرداخت می‌کند، سازمان برنامه و بودجه این قول را به ما داده است که از محل افزایش بدهی‌های دولت، بیمه گروه‌های خاص را توسعه دهیم، با قولی که رئیس سازمان برنامه و بودجه داده است به زودی این موضوع عملیاتی و فعال خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حوزه اشتغال هم گفت: در این زمینه نیز اعلام کردم، مصوبات شورای عالی اشتغال به سرعت پیگیری می‌شود، وعده یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل برای ۱۸ ماه یعنی نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و نیمه اول سال ۱۴۰۱ را شامل می‌شود، این موضوع را به پیش می‌بریم و ۷۱ دستگاه در این زمینه همکاری دارند.

عبدالملکی افزود: نمایندگان استان‌های مرزی نیز سوالاتی درباره اشتغال داشتند که در پاسخ به آن‌ها گفتم دو مصوبه بسیار مهم شورای عالی اشتغال برای استان‌های مرزی گذرانده شده است که در حال اجراست، ما ۱۰۰ نقطه بحرانی اشتغال را در نظر گرفته بودیم که در حال بررسی میدانی هستیم و متناسب با هر کدام نسخه‌هایی با هر کدام از آن‌ها در نظر گرفته ایم و ۷۰ نقطه شناسایی شده است و با جدیت این موضوع را به پیش می‌بریم.

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم گفت: وزیر تعاون با حضور در این کمیسیون به ۱۵ از ۱۶ سوال نمایندگان پاسخ قانع کننده داد.

کد خبر: ۱۲۸٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha