۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
توزیع ۱۰۰ هزار نهال پسته در خاش آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی خاش:

توزیع ۱۰۰ هزار نهال پسته در خاش آغاز شد

زاهدان - مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: کار توزیع بیش از یک صد هزار نهال پسته گلدانی با پایه بادامی در این شهرستان از روز گذشته آغاز شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، شیرزاد کمالی اظهار داشت: با هدف توسعه باغات و نیز کمک به تحقق شعار «جهش تولید» کار ایجاد نهالستان و تولید انواع نهال درختان مثمر مانند پسته در دستور کار کشاورزان پیشروی خاش قرار دارد.

وی بیان کرد: از روز گذشته توزیع نهال پسته در روستای بلوچ آباد بخش پشتکوه شروع شده و با هدف مقابله با بیماری کرونا، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش مراجعه بهره برداران به مدیریت جهاد کشاورزی نیازی به حضور در اداره نیست.

مدیرجهادکشاورزی خاش ادامه داد: کشاورزان خاش با تماس به شماره ۰۹۱۵۱۹۲۷۲۲۶  فاروق ثوری و پرداخت ۲۰ هزار ریال در قبال هر نهال به شماره کارت ۶۰۳۷۷۰۱۵۱۹۴۸۳۸۰۱ به نام محمدرضا ثوری می‌توانند نهال مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی اظهار داشت: تولید پسته در این منطقه مورد توجه کشاورزان بوده و خوشبختانه بسیاری از بهره‌برداران با شناخت از مزیت‌های این محصول استراتژیک به کشت و تولید آن روی آورده‌اند و با توجه به وجود انبوه نهال در نهالستان‌ها و توزیع نهال‌ها سالانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار به سطح باغات پسته خاش افزوده می‌شود.

کمالی گفت: کشت پسته در مناطق پشتکوه، دشت آبخوان خاش و گوهرکوه و تمپ شهرستان تفتان رواج دارد و هر ساله با تولید قابل توجه نیاز مردم سیستان و بلوچستان و بسیاری از مناطق دیگر را تامین می‌کند.

وی بیان کرد: سالانه حدود چهار هزار تن محصول پسته از سطح حدود چهار هزار هکتار باغات بارور خاش و تفتان برداشت و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

کد خبر: ۱۲٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha