۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
تولید در تنگنای واردات قطعات اولیه| بازار قزاقستان هدف تصفیه آب گلستان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تولید در تنگنای واردات قطعات اولیه| بازار قزاقستان هدف تصفیه آب گلستان

گرگان- خودکفایی در تامین اقلام تحریمی و توسعه بازارهای منطقه ای نظیر قزاقستان زمینه گسترش فعالیت های حوزه ساخت دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی را میسر می کند.

بازار؛ گروه استان ها: آب منبع حیاتی برای سلامتی هر انسان بوده و دسترسی به آب سالم احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از قبیل بیماری های قلب و عروق و کلیه را کاهش می دهد لذا از گذشته های دور روش هایی برای تصفیه آب به کار گرفته شد تا به شکل دستگاه های تصفیه آب امروزی رسید.

امروزه دولت ها موظف هستند تا حد استاندارد و مطابق قوانین، آب آشامیدنی را تصفیه می‌کنند اما نکته قابل تأمل این است که آب تصفیه شده شهری هنوز هم دارای مقدار زیادی املاح و آلاینده مضر بوده و یا برخی از واحدهای تولیدی از قبیل صنایع غذایی و غیره هستند نیاز به آب با استاندارد خاص دارند لذا طراحی و ساخت دستگاه های تصفیه آب امری ضروری است.

«شرکت تصفیه آب آناهید پارسیان خاوران در گلستان»، در زمینه طراحی و ساخت دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی، صنعتی و خانگی فعال بوده و ۱۹ سال سابقه فعالیت دارد. این شرکت همچنین در تصفیه پساب کارخانه ها و بازگرداندن آن به چرخه تولید اقدامات خوبی انجام داده است.

در حال حاضر ۱۰ نفر در این مجموعه مشغول به فعالیت بوده و با توسعه شرکت تعداد شاغلان افزایش خواهد یافت.

در خصوص نحوه فعالیت و مشکلات و چالش تولید دستگاه های تصفیه آب با «شهرام وطن خواه»، مدیر بازرگانی این شرکت گفتگو کردیم که در ادامه خواهد آمد:

* در مورد زمینه کاری خود توضیح دهید.
زمینه کاری ما طراحی، تولید و اجرا همه پروژه‌های دستگاه های تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی و خانگی است و همچنین سیستم پساب کارخانه ها را به حالتی طراحی می کنیم تا دوباره آب به چرخه تولید کارخانه برگردد و پساب به حداقل برسد. تمامی مراحل از قبیل طراحی و اجرا توسط خود شرکت انجام می شود.

هم اکنون تولید خود را به شکل انبوه رسانده و در بسیاری از شهرهای کشور از جمله بیرجند، اصفهان و غیره نمایندگی داریم.

چشم انداز کاری ما پیش بینی خط تولید بزرگ در یکی از شهرک های صنعتی استان است که در حال راه‌اندازی آن هستیم و امیدواریم بتوانیم خدمات کلان تری را در سطح کشور ارائه کنیم.

تولید در تنگنای واردات قطعات اولیه| بازار قزاقستان هدف تصفیه آب گلستان

* بزرگترین مشکل بخش تولید در کشور چیست؟
کمبود مواد اولیه مهم ترین چالش ما است زیرا بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز قطعاتی هستند که از خارج از کشور وارد می شوند و به دلیل محدودیت‌هایی که ایجاد شده اجناس به راحتی در اختیار ما قرار نمی گیرد و این امر سبب می‌شود که خدمات به مشتریان با تأخیر روبرو شود.

بخش مهم قطعات دستگاه های شرکت ما وارداتی بوده و در بسیاری از قطعات هنوز به این فناوری دست نیافته ایم که آن را تولید کنیم لذا تحریم ها سبب ایجاد چالش شده است؛ البته تلاش برای تولید این قطعات هم در حال انجام است.

از دیگر مشکلاتی که وجود دارد افزایش قیمت‌ها است، افزایش قیمت ارز منجر به افزایش قیمت مواد اولیه و در نتیجه افزایش قیمت تمام شده کالا شده و در نتیجه واحدهای صنفی و مردم توانایی تهیه اجناس برای واحد خود را ندارند.

کمبود مواد اولیه مهم ترین چالش ما است زیرا بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز قطعات وارداتی بوده و به دلیل محدودیت‌هایی که ایجاد شده اجناس به راحتی در اختیار ما قرار نمی گیرد

* محصولات شما چیست و تاکنون به چه کشورها و شرکت هایی خدمات ارائه داده اید؟
محصول ما دستگاه های تصفیه آب خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی و سیستم های سختی گیر رزینی بوده و برای هر واحد صنفی که به ما مراجعه می‌کند بسته به اطلاعاتی که به ما ارائه می کند از قبیل آزمایش آب، میزان مصرف آب، مساحت کارخانه و غیره طراحی دستگاه انجام می شود. یعنی ما بر اساس نیاز مشتریان دستگاه را طراحی کرده و آن را در محل مورد نظر نصب می کنیم.

دستگاه تصفیه آب شرکت شیر پگاه گرگان، شرکت شیر صباح قوچان، شرکت کانسار خزر، پنیر آشوراده، روغن طلای سفید گلستان، شرکت کاشی میبد فرزاد بیرجند، شرکت به بان شیمی، دستگاه آب شیرین کن مرزبانی جمهوری اسلامی و دستگاه های بسیاری از مرغداری ها و گلخانه های کشور را تأمین کرده و یک دستگاه هم به اکتائو قزاقستان ارسال کردیم که همچنان از ما خدمات دریافت می کنند.

قزاقستان مشکل آب داشته و با یک شرکت در این کشور که در زمینه تولید آب شرب از آب آلوده فعال است همکاری می کنیم و برای آنها دستگاه طراحی کرده و خدمات پس از فروش هم ادامه دارد.

بخش دستگاه های تصفیه آب خانگی در سنوات قبل مهم ترین رسته فعالیت ما را تشکیل می‌داد اما در ادامه با ورود به بخش صنعتی، طراحی دستگاه های تصفیه آب خانگی کم رنگ تر شده اما همچنان به مشتریان سابق خود خدمات می دهیم.

* خدمات دهی شرکت تا چه زمانی ادامه دارد؟
خدمات و پشتیبانی به مشتریان تا زمان فعال بودن واحد صنفی ادامه دارد و در برخی از واحدها مانند مرغداری‌ها و واحدهای صنعتی خدمات ما به صورت شبانه روزی است.

* شاهد محصولات بی کیفیت در زمینه دستگاه های تصفیه آب هستیم، این افراد چه چالشی در این صنعت ایجاد می کنند؟
بسیاری از واحدها از جمله صنایع غذایی باید از واحدهای استیل در سیستم تولید خود استفاده کرده و آب آن ها هم یک استاندارد خاصی داشته باشد، ما با طراحی های مخصوص و استفاده از فیلترهای مشخص، نیاز آن واحد تولید را برطرف می ‌کنیم.

استفاده از تجهیزات استاندارد سبب بالا رفتن عمر دستگاه شده و کمک شایانی را به آن واحد تولیدی می کند و برخی از واحدها هم هستند که از تجهیزات استاندارد استفاده نکرده و عمر دستگاه کاهش می یابد و هزینه بیشتری را بر آن واحد صنعتی یا خانگی تحمیل می کند اما ما تمام جوانب را در نظر می‌گیریم.

کد خبر: ۱۲۸٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha