۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
«بانک دی» با چه قیمتی بازگشایی می شود؟
بازگشایی نماد دی در بهمن ماه

«بانک دی» با چه قیمتی بازگشایی می شود؟

نماد دی قبل توقف تا قیمت ۸۹ تومان افت داشته، اما باندیکاتور مک دی هم ورود سرمایه را سیگنال کرده که با در نظر گرفتن سطح حمایتی آر اس آی و کامودیتی می توان احتمال داد بعد از مجمع روندی صعودی خواهد داشت.

بازار؛ گروه بورس: نماد بانک دی از ۲۸ مهر ۱۴۰۰ تاکنون بسته است که تقریبا ۳ ماهه از بسته شدن این نماد می گذرد و همین مساله باعث خواب سهامداران خرد شده و از آنجایی که در آخرین صورت های مالی دی که مربوط به گزارش سه ماهه هست نشان داده که این بانک ۷ تومان زیان ساخته بسیاری از سهامداران نگران سرمایه خود هستند، زیرا از یک سو بانک با زیان انباشته مواجه است و نمی توانند در بلندمدت سودی برای آنها ایجاد کند و از طرف دیگر هر وقت این نماد بسته می شود چند ماهی بسته خواهد ماند و سرمایه ها آنها را مسدود می کند.

از این رو برای سرمایه گذاران کوتاه مدتی هم نماد خوبی نیست، هرچند، چند وقت اخیر بازار منفی بوده و باز بودن این نماد هم تاثیری در شرایطشان ایجاد نمی کرد.

در شرایط کنونی این بانک مجمع عادی فوق العاده پیش رو دارد که قرار است ۲۹ دی ماه در هتل المپیک تهران برگزار شود و در این مجمع قرار است درباره انتخاب هیات مدیره و حسابرس بانک و همچنین میزان حق الزحمه آنها تصمیم گیری کنند

در شرایط کنونی این بانک مجمع عادی فوق العاده پیش رو دارد که قرار است ۲۹ دی ماه در هتل المپیک تهران برگزار شود و در این مجمع قرار است درباره انتخاب هیات مدیره و حسابرس بانک و همچنین میزان حق الزحمه آنها تصمیم گیری کنند.
حال با توجه به اینکه این نماد همیشه بعد از بسته شدن طولانی با افزایش تقاضا مواجه است، از این رو پیش بینی می شود مدیران بانک منتظر یک فرصت مناسب برای بازگشایی باشند، از این رو احتمالا در هفته نخست بهمن ماه بازگشایی شود و اگر قرار باشد بازار روندی صعودی داشته باشد این نماد می تواند تا قیمت ۱۳۰ تومان رشد کند.

 «بانک دی» با چه قیمتی بازگشایی می شود؟

در زمان قبل توقف این نماد تا قیمت ۸۹ تومان افت داشته، به همین دلیل در سه ماهه بازدهی منفی ۸ و در یک ساله بازدهی منفی ۳۹ را نشان می دهد اما با توجه به اندیکاتور ایچیموکو نشان می دهد که ابر سبز درحال شکل گیری است

در زمان قبل توقف این نماد تا قیمت ۸۹ تومان افت داشته، به همین دلیل در سه ماهه بازدهی منفی ۸ و در یک ساله بازدهی منفی ۳۹ را نشان می دهد اما با توجه به اینکه اندیکاتور ایچیموکو نشان می دهد که ابر سبز درحال شکل گیری است و از طرف دیگر اندیکاتور مک دی هم ورود سرمایه را سیگنال کرده با در نظر گرفتن سطح حمایتی آر اس آی و کامودیتی می توان احتمال داد که روند مثبت کوتاه مدت نماد قطعی است.

گزارش ۹ ماهه بانک دی
در حال حاضر گزارش ۹ ماهه بانک دی نشان می دهد که ۲۰۹۴ میلیارد تومان تا پایان آذر از محل تسهیلات، درآمد داشته که ۱۷۱ میلیارد آن مربوط به آذر بوده و ۱۳۴ میلیارد تومان از محل سپرده گذاری و ۴۰۷ میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری و ۱۴۲ میلیارد تومان از محل کارمزد و ۱۷.۷ میلیارد تومان از محل اوراق درآمد داشته است.

همچنین طبق این گزارش ۳۴۸۲۲ میلیارد تومان مانده اول ماه تسهیلات این بانک بوده که ۳۵۱۳۵ میلیارد تومان از تسهیلات طی دوره پرداخت شده و مانده تسهیلات پایان دوره به ۲۵۴۱۳ میلیارد تومان رسیده و درآمدی ۱۹۲۳ میلیارد تومانی برای بانک ایجاد شده است.

در این گزارش جمع سرمایه گذاری بانک دی در اوراق بدهی ۴۱۱ میلیارد تومان عنوان شده است، در بخش سرمایه گذاری کوتاه مدت این بانک ۳۷۸۲ میلیارد تومان و در سرمایه گذاری بلندمدت ۱۸۵۷۵ میلیارد تومان اعتبار گذاشته که مجموع سرمایه گذاری بانک را به ۲۲۳۵۷ رسانده است

طبق گزارش ۹ ماهه میزان سپرده گذاری های بانک به ۳۶۷۷ میلیارد تومان رسیده که ۲۳۹ میلیارد تومان آن در آذر ماه اتفاق افتاده و ۴۶۵۰ میلیارد تومان هزینه سود سپرده ها در ۹ ماهه بوده و ۵۳ میلیارد تومان هم هزینه کارمزد ایجاد کرده است. همچنین در این گزارش جمع سرمایه گذاری بانک دی در اوراق بدهی ۴۱۱ میلیارد تومان عنوان شده است، در بخش سرمایه گذاری کوتاه مدت این بانک ۳۷۸۲ میلیارد تومان و در سرمایه گذاری بلندمدت ۱۸۵۷۵ میلیارد تومان اعتبار گذاشته که مجموع سرمایه گذاری بانک را به ۲۲۳۵۷ رسانده است.

کد خبر: ۱۲۸٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha