۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۱
مردم چشم انتظار حل مشکل تامین مسکن
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

مردم چشم انتظار حل مشکل تامین مسکن

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: ساخت خانه های طرح نهضت ملی مسکن در مناطق کم برخوردار و محروم مانند استان سیستان و بلوچستان نیاز به توجه ویژه دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اسماعیل حسین زهی، در رابطه با وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: عملیات ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، در برخی از مناطق کشور آغاز شده و در بسیاری از شهرهای کشور نیز زمین برای ساخت واحدهای مسکونی جانمایی شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اجرای عملیات طرح نهضت ملی مسکن در استان سیستان و بلوچستان افزود: در این استان زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن پیش بینی شده بود که هم اکنون با طرح نهضت ملی مسکن ادغام شده و ثبت نام ها نیز در حال انجام است، در مرکز استان عملیات ساخت حدود ۲ هزار واحد مسکونی آغاز شده و بخشی از آنها حدود۲۵ درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارند، از طرفی در سایر شهرهای استان جانمایی زمین انجام شده اما هنوز عملیات ساخت کلید نخورده است.

وی اضافه کرد: با توجه به قانون جهش تولید مسکن ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی جز تعهدات دولت بوده که باید انجام دهد به ویژه در مناطق کم برخوردار و محرومی مانند سیستان و بلوچستان که بخش عمده از مردمش جز دهک های پایین جامعه هستند، این امر باید با جدیت بیشتری انجام شود.

حسین زهی تصریح کرد: با توجه به تاکیداتی که در قانون جهش تولید و تامین مسکن برای جانمایی مناسب زمین‌ها دارد، امیدواریم با مشکلاتی که سابقا در مسکن مهر مواجه بودیم، رو برو نشویم، البته تا اینجای کار نیز جانمایی زمین‌ها بهتر از پروژه های مسکن مهر بوده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در حوزه انتخابیه‌ام تعدادی از واحدهای مسکن مهر که قرار بود به صورت مشارکتی ساخت شوند، نیمه کاره رها شده است، از طرفی هم اکنون خانه ها به کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی برای ارائه به مددجویان واگذار شده اما به دلیل وجود اختلاف با پیمانکار واحدهای هنوز تکمیل نشده است. از این رو دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع‌تر مشکلات حقوقی و ... پروژه های مسکن مهر را حل کرده تا بیش از این متقاضیان منتظر نمانند.

کد خبر: ۱۲۸٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha