۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
درج قیمت تولید بر کالا چالش برانگیز می شود
دبیراتاق بازرگانی گرگان؛

درج قیمت تولید بر کالا چالش برانگیز می شود

گرگان- مبصری، دبیراتاق بازرگانی گرگان گفت: با درج قیمت تمام شده درب کارخانه، دولت خواسته حلقه های واسطه را حذف کند در حالیکه این راهکار درست نیست و در آینده چالش برانگیز خواهد شد.

رضا مبصری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن انتقاد از درج قیمت تولیدکننده بر کالا، اظهار کرد: به نظر می رسد این اقدام دولت به جای ارائه راهکار و تسهیل در کنترل قیمت، بیشتر شبیه به مانور تبلیغاتی است.
این فعال اقتصادی با بیان این نکته که چنین طرحی برای کنترل قیمت در هیچ جای دنیا اجرا نشده، افزود: هر کالایی از مرحله تولید تا مصرف، نهایتا با ۲۵ درصد سود باید به دست مصرف کننده برسد حالا گمان دولت بر این است که این کالا با بیش از میزان تعیین شده به دست مصرف کننده می رسد.
به گفته وی، قیمت تمام شده کالا برای تولیدکنندگان بسته به نوع پرداختی شرکت های توزیع کننده، نقد یا شرایط، فروش با حمل یا بدون حمل، با بسته بندی و بدون بسته بندی، به سفارش و بدون سفارش قیمت متغیر است.
دبیر زنجیره گوشت و مرغ کشور ادامه داد: از سویی تولیدکننده مزایایی که برای خریدار کلی در نظر می گیرد با مزایایی که برای خریدار خُرد قائل می شوند، متفاوت است.
وی اضافه کرد: ضمن اینکه در بسیاری مواقع به واسطه نیاز به نقدینگی، تولیدکنندگان ناگزیر به فروش کالاها با تخفیفات ویژه هستند که باز هم در این شرایط نمی توان قیمت تمام شده را روی کالا درج کرد.
مبصری در خاتمه یادآور شد: تلاش دولت در این سیاست، حذف حلقه های واسطه است. به نوعی با درج قیمت تمام شده درب کارخانه دولت خواسته این حلقه ها را حذف کند در حالیکه این راهکار درست نیست و در آینده چالش برانگیز خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۸٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha