۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
تقویت اقتصاد نفت با کمک بخش پژوهش و دانش‌بنیان
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد

تقویت اقتصاد نفت با کمک بخش پژوهش و دانش‌بنیان

خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: بخش پژوهش نیازمند تغییر نگرش است و این مقوله در کوتاه‌مدت نتیجه نمی‌دهد، بلکه باید رویکرد و فعالیتی مستمر باشد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر در نشست معارفه مدیر پژوهش و فناوری این شرکت با بیان اینکه در بخش پژوهش تاکنون کوشش‌های خوبی شده است، اما ثمردهی نتایج پژوهش‌ها معمولاً کم بوده یا نیازمند زمان طولانی است، اظهار کرد: منابع مالی که در این بخش در اختیار داریم باید به فعالیت‌هایی که اولویت بیشتری دارند و زودبازده هستند، اختصاص یابد.

وی افزود: در این برهه باید نسل جدیدی از پژوهش را به‌وجود بیاوریم و نیاز است تا باور و نگرش‌ها نسبت به پژوهش تغییر یابد تا اثرات مؤثر و مناسبی در فرآیند اجرایی شرکت ایفا کند.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: پژوهش تاکنون از سرعت اتفاق‌های در نفت عقب‌تر بوده است و معمولاً پژوهش به‌دنبال تولید و توسعه است، در حالی که این فرآیند باید متفاوت و بخش تولید و توسعه باید به‌دنبال پژوهش باشد.

کمک بخش پژوهش به موضوع ازدیاد برداشت
خجسته‌مهر تأکید کرد: در برهه کنونی موضوع ازدیاد برداشت نفت و گاز مقوله مهمی است و این مساله باید به‌عنوان یک اولویت مهم پژوهشی دنبال شود.

وی افزود: ما در بخش پژوهش ظرفیت خالی بسیاری داریم و در این بخش باید تلاش کنیم به یافته‌هایی جدید برسیم و برای رسیدن به نتیجه مطلوب‌تر به همکاران با نگرش‌های نوین و انگیزه‌های جدید نیاز است تا کار را در سطح ایده‌آل دنبال کنند.

معاون وزیر نفت اظهار کرد: امیدوارم روزی به جای صادرات نفت، صادرات فناوری داشته باشیم.

خجسته‌مهر در پایان این نشست با اشاره به تلاش‌ها و اقدام‌های ابراهیم علوی طالقانی در مدت تصدی سمت مدیریت پژوهش و فناوری از خدمات وی تقدیر و برای سیدمهدیا مطهری در دوران فعالیت در این بخش آرزوی موفقیت کرد.

در این نشست ابراهیم علوی طالقانی نیز مهم‌ترین اقدام‌ها در مدت تصدی سمت مدیریت پژوهش و فناوری را تشریح کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران چهارشنبه، ۱۵ دی‌ماه با صدور حکمی سید مهدیا مطهری را به‌عنوان مدیر پژوهش و فناوری این شرکت منصوب کرد.

کد خبر: ۱۲۸٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha