۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کشت انتظاری ۱۴۰ هکتار علوفه در طرح جهش تولید اراضی دیم‌زار همدان
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی همدان عنوان کرد:

کشت انتظاری ۱۴۰ هکتار علوفه در طرح جهش تولید اراضی دیم‌زار همدان

همدان - مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کشت انتظاری ۱۴۰ هکتار علوفه در طرح جهش تولید اراضی دیم‌زار استان همدان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی همدان، علی بایگانه اظهار کرد: در بین گیاهان علوفه‌ای آبی یونجه استان همدان از نظر کیفیت و بذر یونجه یکی از استان‌های مطرح بوده و حائز رتبه است.

وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی باید در کنار کشت یونجه همراه با انجام مدیریت مصرف آب، کشت گیاهان دیگری را هم در تناوب زراعی اراضی آبی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در بحث دیم طی دو سال اخیر در استان در طرح جهش تولید در دیم‌زارها برنامه‌ریزی گسترده‌ای در تناوب گندم و جو شده که در همین رابطه گیاهان علوفه‌ای جدید، حبوبات دیم و دانه‌های روغنی از مواردی بوده که در استان مد نظر است.
بایگانه یاد آور شد: در گیاهان علوفه ای جدید با توجه به چند سال تجربه ای که در طرح امنیت غذایی در استان داشته ایم برخی از گیاهان علوفه ای چون ماشک، یونجه دیم، گیاه علوفه ای خُلّر، نخود علوفه ای را تلاش کردیم در طرح جهش بذور آن را تهیه و در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

وی یاد آور شد: امسال از محموله اول ۱۲ تُنی تهیه شده بذر نخود علوفه ای برای استان تاکنون هشت تُن آن بین کشاورزان توزیع شده که امیدواریم این علوفه های جدید مورد استقبال کشاورزان بویژه کشاورز دامداران قرار گیرد.

بایگانه ادامه داد: در کنار تامین نهادها از جمله بذر و کود بحث آموزشی را نیز از طریق ۳۳ شرکتی که ترویج در طرح جهش تولید در دیم زارها قرارداد بسته بحث آموزشی را نیز به کشاورزان ارائه می‌دهد که کشاورزان و دامداران می‌توانند با حضور در این کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌ها شرکت کرده و با نحوه کاشت، داشت و برداشت و تاثیر آن علوفه‌ها بر تغدیه دام آشنا شوند.

کد خبر: ۱۲۸٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha