۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
تداوم صید ترال توسط کشتی‌های سنتی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد

تداوم صید ترال توسط کشتی‌های سنتی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: در حال حاضر ناوگان کشتی‌های موسوم به چینی صید ترال متوقف شده‌اند اما متاسفانه برخی از شناورهای سنتی با امکانات ترال فعالیت می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین رئیسی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص انجام صید با روش‌های صنعتی در خلیج فارس و دریای عمان، گفت: در حال حاضر ناوگان کشتی‌های موسوم به چینی صید ترال متوقف شده‌اند اما متاسفانه برخی از شناورهای سنتی با امکانات ترال فعالیت می‌کنند.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به سازمان شیلات در خصوص صید توسط کشتی‌های سنتی با استفاده از روش ترال تذکرهایی داده شده است، ادامه داد: از سوی شیلات اعلام می‌شود که گارد حفاظت آنها توانایی مقابله با صیادان غیرمجاز و متخلف را ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در خصوص همکاری نهادهای نظامی با سازمان شیلات برای مقابله با صیادان متخلف، گفت: نهادهای نظامی نیز به سازمان شیلات برای مقابله با صیادان ترال کمک‌هایی داشته اند اما گستردگی کار باعث شده نتوانند به صورت کامل این مشکل را مدیریت کنند.

رئیسی با بیان اینکه استفاده از تجهیزات صید ترال برای ذخایر دریا در جنوب کشور آسیب‌هایی را به همراه دارد و سازمان شیلات باید به وظیفه حفاظتی خود عمل کند، گفت: در حال حاضر پرورش ماهی در قفس اجرا می‌شود اما نمی‌توان اعلام کرد که این روش‌ها می‌توانند جایگزین صیادی در دریا شود.

کد خبر: ۱۲۸٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha