۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
ریزش ارزش سهام «بلک بری» در بورس آمریکا| اعتراف غول مخابراتی به شکست در برابر اندروید
بازار گزارش می‌دهد؛

ریزش ارزش سهام «بلک بری» در بورس آمریکا| اعتراف غول مخابراتی به شکست در برابر اندروید

با کاهش شدید توان رقابت بلک بری در برابر دستگاه های اندرویدی و آیفون، این شرکت از توقف کامل پشتیبانی از تمامی محصولات غیر اندرویدی خود خبر داده که منجر به رزیش شددی ارزش سهام آن شد.

به گزارش بازار، ارزش سهام بلک بری در روز پس از شروع معاملات سهام در سال با یک نوت منفی، ۱.۶% کاهش یافت. گفته می شود دللی این افت ارزش سهام بلک بری، غیرفعال شدن پشتیبانی تمام دستگاه های تولید شده توسط این شرکت در سراسر جهان از امروز است.

بلک بری در بیانیه ای اعلام کرد که پشتیبانی از سرویس های اطلاعات و اتصالات بی سیم BlackBerry ۱۰ و نسخه های قبلی را غیرفعال خواهد کرد. اما آن دسته از گوشی‌های بلک‌بری که با سیستم‌عامل اندروید کار می‌کنند، از این مقررات جدید معاف خواهند بود.

به گفته کارشناسان، این اقدام بلک بری در حقیقت فرآیند ۱۰ ساله افول و عدم توانایی رقابت بلک بری با محصولات اندرویدی و آیفون که باعث حذف محصولات این شرکت از بازار پر سود تنلفن های همراه شد را تکمیل خواهد کرد.
ریزش ارزش سهام «بلک بری» در بورس آمریکا| اعتراف غول مخابراتی به شکست در برابر اندروید
رد شدن قیمت سهام بلک بری در سطح مقاومت دلار۹.۵۲، اکنون مسیر را برای کاهش بالقوه به سمت حمایت پایین خود یعنی ۸.۴۹ دلار هموار کرده است. اگر خرس‌ها بتوانند شتاب فروش کافی را مهندسی کنند، هرگونه کاهش بیشتر به زیر این سطح مستلزم شکست خط روند نزولی حمایت فعلی است. اگر این اقدام خرس ها موفقیت آمیز باشد، ۷.۸۱ و ۷.۳۶ دلار به عنوان اهداف بالقوه خرید سهام بلک بری تلقی خواهد شد.

با این حال، اگر گاوها بتوانند شکست مقاومت ۹.۵۲ را آغاز کنند، حرکت سریع به سمت مقاومت ۱۰.۸۴ را پیش رو خواهیم داشت و اگر پیشروی قیمت به بالای ۱۰.۸۴ ادامه یابد، نقطه مقاومت ۱۱.۹۱ قبل از رسیدن به ۱۳.۴۲ دلار به هدف بعدی فروش سهام بلک بری در دسترس خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۷٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha