۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
مخالفت کمیسیون انرژی با طرح اختصاص بنزین به هر فرد
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد

مخالفت کمیسیون انرژی با طرح اختصاص بنزین به هر فرد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: شکل‌گیری قاچاق گسترده سوخت، افزایش تورم، ایجاد بازار سیاه و سوداگری ازجمله ایرادات و اشکالاتی است که نمایندگان به طرح اختصاص بنزین به فرد وارد دانستند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی نخعی، در تشریح جلسه امروز(سه‌شنبه ۱۴ دی ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر نفت در این کمیسیون به‌منظور توضیح و بررسی طرح توزیع بنزین از خودرو به نفر، گفت: وزیر نفت توضیحاتی را مطرح کرد مبنی بر اینکه براساس طرح فوق سهمیه‌ای بنزین برای هر ایرانی در نظر گرفته شده است، هرچند میزان آن هنوز مشخص نیست اما اعدادی میان ۱۵ تا ۲۰ لیتر مطرح شده، بنابراین براساس این طرح به جای ارائه بنزین صرفا به صاحبان خودرو این سهمیه میان آحاد جامعه توزیع می‌شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به عمده ایراداتی که اکثر نمایندگان کمیسیون متبوعش به این طرح وارد کرده‌اند اشاره کرد و افزود: باتوجه به التهابات اقتصادی موجود در کشور نمایندگان زمان و شرایط کنونی را برای اجرای این طرح مناسب نداستند، به‌ویژه آنکه بحث حذف ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی نیز مطرح است لذا همزمانی این دو موضوع نگرانی‌هایی را در سطح جامعه ایجاد کرده است.

به گفته وی شکل‌گیری قاچاق گسترده سوخت، افزایش تورم، ایجاد بازار سیاه و سوداگری از دیگر ایرادات و اشکالاتی است که نمایندگان به این طرح وارد دانسته و معتقدند درصورت اجرای آن مشکلات مذکور به وجود خواهد آمد.

نخعی اظهار کرد: در پایان جلسه مقرر شد؛ وزیر نفت نگرانی‌های نمایندگان را در هیات دولت مطرح کند، همچنین باید چنین موضوعاتی را فراقوه‌ای دانست لذا نیازمند تعامل و هم‌فکری تمامی ارکان اصلی کشور است و دولت نمی‌تواند به تنهایی چنین تصمیماتی را اجرایی کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی لازم نیز برای چنین طرحی مدنظر قرار گیرد، اضافه کرد: همچنین نمایندگان به محل اجرای طرح نیز ایراداتی وارد کردند چراکه از نظر آن‌ها جزایر قشم و کیش آمادگی لازم برای اجرای طرح مذکور را ندارند.

وی با بیان اینکه بررسی ابهامات، نگاه دقیق و دوری از اقدامات شتاب‌زده در این خصوص درخواست نمایندگان از وزیر نفت بود، گفت: با این وجود آقای اوجی بر اجرای طرح فوق به صورت پایلوت تاکید کردند و گفتند؛ ممکن است با نگاه به نتایج اجرای پایلوت، این طرح هیچگاه به صورت سراسری اجرایی نشود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این طرح به هیچ عنوان افزایش قیمت بنزین را به دنبال دارد و بحث افزایش قیمت بنزین در این طرح مطرح نیست.

کد خبر: ۱۲۷٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha