۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
واردات واکسن کرونا از ۱۵۲ میلیون دُز فراتر رفت
سخنگوی گمرک:

واردات واکسن کرونا از ۱۵۲ میلیون دُز فراتر رفت

سخنگوی گمرک گفت: با ورود دو محموله واکسن سینوفارم به کشور میزان واکسن‌های وارده به ۱۵۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۳۰۸ دز رسید.

به گزارش بازار، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: محموله‌های ۸۸ و ۸۹ واکسن به میزان چهار صدهزار دز و دو میلیون دز با برند سینوفارم در روزهای اخیر از گمرک فرودگاه امام (ره) به صورت حمل یکسره ترخیص شد که با اضافه شدن این میزان واردات واکسن به ۱۵۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۳۰۸ دز رسید.

وی افزود: با ورود این دو محموله واکسن سینوفارم وارده به ۱۳۵ میلیون و چهار هزار و ۴۹۸ دز رسید.

لطیفی در خصوص واردات سایر واکسن‌های کرونا گفت: پس از سینوفارم، واکسن استرازنکا به میزان ۱۳ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۶۱۰ دز، اسپوتنیک چهار میلیون و ۹۱ هزار و ۲۰۰ دز و باهارات با یک میلیون و ۱۲۵ هزار دز از مسیر فرودگاه امام (ره) وارد کشور شد و به صورت حمل یکسره و توقف ترخیص شد.

سخنگوی گمرک افزود: به دلیل تولید مناسب واکسن در داخل، میزان بالای واکسیناسیون و واردات مناسب در چند ماه اخیر، نیاز به واردات واکسن کرونا کاهش یافته است.

لطیفی تاکید کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران از ابتدای فراگیری کرونا، اقدامات ویژه‌ای را برای ترخیص فوری اقلام مقابله با کرونا در دستور کار قرار داده و در حال حاضر نیز این رویه ادامه دارد و به محض ورود واکسن یا کالاهای مرتبط، با تصمیم ستاد ملی کرونا یا مسئولان وزارت بهداشت، محموله‌های وارده با حداقل اسناد و کمترین ایستایی ترخیص خواهد شد.

وی افزود: دو میلیون بسته کیت تشخیص کرونا، اهدایی سازمان بهداشت جهانی نیز در روزهای اخیر از گمرک ترخیص شده و تحویل وزارت بهداشت شده است.

کد خبر: ۱۲۷٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha