۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
تحقیق و تفحص از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار کلید خورد
نماینده گرمسار و آرادان تائید کرد؛

تحقیق و تفحص از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار کلید خورد

گرمسار- مطهری، نماینده گرمسار و آرادان در مجلس گفت: رعایت برخی از قوانین موضوعه در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار صورت نگرفته در نتیجه طرح تحقیق و تفحص از این منطقه کلید خورده است.

اردشیر مطهری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه تحقیق و تفحص از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار کلید خورد، بیان داشت: عمده مباحث مطرح شده در این تحقیق و تفحص شامل عدم أخذ مصوبه هیئت وزیران در خصومی اساسنامه شرکت مدیریت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار تاسیس مهر ۹۵ است، تاکید کرد: عدم امکان رعایت قوانین موضوعه از جمله مسائل مطروحه در این تحقیق و تفحص است.

وی با بیان اینکه رعایت کامل مفاد قانون بودجه کشور به دلیل نداشتن کد چهار رقمی سازمان برنامه و بودجه در این منطقه امکان پذیر نیست، ابراز کرد: عدم رعایت ماده ۲۲ قانون اداره مناطق ویژه اقتصادی و همچنین عدم رعایت دستورالعمل ابلاغ مصوبه خود سازمان مبنی بر فروش اراضی زیر قیمت تعیین شده از دیگر موضوعاتی است که به آن پرداخته خواهد شد.

این عضو خانه ملت با اشاره به زیان وارده حدود ۲۰۰میلیارد تومان از سوی هیات مدیره وقت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به بهانه عدم تخصیص منابع مالی از سوی سازمان مسئول نیز بهانه اخذ قیمت کارشناسی دادگستری، تاکید کرد: عدم احداث منطقه ویژه مبتنی بر طرح جامع مصوبه ابلاغی شورای عالی مناطق آزاد ویژه به مدت پنج سال از دیگر موضوعاتی است که باید به آن پاسخ داده شود.

عدم رعایت ماده ۲۲ قانون اداره مناطق ویژه اقتصادی

مطهری با اشاره به فروش حدود ۳۵هکتار از اراضی منطقه ویژه قبل از صدور مجوز شورای عالی مناطق آزاد ویژه (۱۴ دی ۹۸) در تضاد با قانون اجاره مناطق ویژه اقتصادی و مقررات مصوب هیئت، افزود: وزیران و لطمات مالی به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار و ایجاد بهانه برای عدم ساخت کارخانه تولیدی از سوی برخی سرمایه گذاران - فروش ۱۱۸ درصد مازاد از سقف فروش زمین در برنامه مصوره اسلامی سازمان مسئول در سال ۱۳۹۹ از سوی هیات مدیره وقت با اثر تحمیل زیان مستقیم حدود ۱۰۰میلیارد تومان به منطقه ویژه از جمله دیگر موضوعاتی است که باید به آن رسیدگی کرد.

وی با اشاره به ابهامات موجود در خصوص مساحت و تعداد قطعات واگذار شده به سرمایه گذاران و نظارت بر اجرای تعهدات خریداران در تحقق و راه اندازی پروژه های سرمایه گذاران و تجاردر منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، گفت: شفافیت در نحوه واگذاری اراضی از ابتدا که بعضا شاهد خام فروشی و تصرف زمین به جای اقدام در راه اندازی پروژه های مورد تعهد سرمایه گذار بودیم، از دیگر مسائل این منطقه ویژه اقتصادی است.

فروش حدود ۳۵هکتار از اراضی منطقه ویژه قبل از صدور مجوز شورای عالی مناطق آزاد ویژه

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس گفت: عدم فراهم آوردن زیرساخت‌های اولیه ی لازم اعم از آب، برق، گاز فاضلاب، اینترنت... که بسیاری از سرمایه گذاران فعال در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار علیرغم تکمیل پروژه های خود ،بدلیل عدم وجود امکانات مذکور در راه اندازی و شروع به فعالیت خود در مانده اند از دیگر ابهامات منطقه ویژه اقتصادی گرمسار است.

مطهری بیان کرد: ضرورت شفافیت در مبلغ تحصیل وجوه حاصل از واگذاری اراضی به سرمایه گذاران و نحوه ی هزینه کرد آن به علت عدم ثبات مدیریت در لایه های بالائی مدیران منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به علت تغییرات متعدد مدیران ارشد این منطقه از سوی سازمانی ایدرو باید در این تحقیق و تفحص بررسی شود.

کد خبر: ۱۲۷٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha