۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
سرمایه گذاران از سودآوری بخش گردشگری در قزوین غافل نشوند
استاندار قزوین:

سرمایه گذاران از سودآوری بخش گردشگری در قزوین غافل نشوند

قزوین- استاندار قزوین گفت: سرمایه گذاران از سودآوری و ارزش آفرینی بخش گردشگری در قزوین غافل نشوند چرا که ظرفیت های این استان میتواند در حوزه گردشگری، رونق اقتصادی ویژه ای را ایجاد کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمد مهدی اعلایی بیان کرد: قزوین بیش از آنکه در حوزه تولید صنایع دستی ظرفیت داشته باشد بیشتر در بخش فروش صنایع دستی صاحب ظرفیت و موقعیت است اگرچه در برخی مناطق مانند الموت پتانسیل های بالایی در حوزه تولید صنایع دستی وجود دارد.

استاندار قزوین اظهار داشت: قزوین در شاهراه ارتباطی کشور قرار دارد و این مساله ظرفیت بسیار خوبی را برای تجارت صنایع دستی در این استان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه قزوین در مسیر شمال، شمال غرب و مرکز کشور قرار دارد و بسیاری از آن عبور می کنند، اظهار داشت: اصراری به اینکه قزوین را به عنوان یک مقصد اصلی گردشگری در کشور معرفی کنیم، نداریم چرا که زیرساخت های اقامتی متناسب با این موضوع در استان وجود ندارد اما با این وجود به دلیل موقعیت مناسب ارتباطی و جاذبه های متنوع طبیعی و تاریخی برای رونق گردشگری در قالب های خاص مانند تورهای یکروزه و صنایع دستی نهایت بهره را خواهیم برد.

استاندار قزوین گفت: با توجه به موقعیت ارتباطی ممتاز قزوین و میانگین عبور متوسط روزانه ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو از استان می توان مراکز بین راهی ویژه معرفی و فروش صنایع دستی را در این استان راه اندازی کرد که سرمایه گذار و متقاضیان خود را نیز دارد.

وی با بیان اینکه از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی به طور ویژه حمایت می کنیم، اظهار داشت: وجود این مراکز ضمن معرفی صنایع دستی مناطق مختلف کشور به مردم می تواند به اقتصاد فعالان این حوزه کمک شایان توجهی کند.

اعلایی با اشاره به نقش صنایع دستی در معرفی فرهنگ و تمدن مردم در نقاط مختلف، گفت: توجه به این حوزه می تواند به پیشبرد اقتصاد مقاومتی و همچنین رشد و اعتلای هنر و فرهنگ کشور کمک کند.

کد خبر: ۱۲۷٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha