۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
۲۵۰۰ جایگاه فعال در کشور داریم| شهرداری زمینی برای افزایش تعداد پمپ های گاز اختصاص نمی دهد
مجری طرح CNG در گفتگو با بازار

۲۵۰۰ جایگاه فعال در کشور داریم| شهرداری زمینی برای افزایش تعداد پمپ های گاز اختصاص نمی دهد

باقری مجری طرح CNG می گوید: مشکل اصلی کمبود جایگاه در کلان شهرهایی همچون تهران نبود زمین مناسب برای احداث پمپ های گاز است. اگر شهرداری زمینی را اختصاص دهد ما مشکلی برای توسعه نداریم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: درحالی دولت روی افزایش سهم CNG در سبد سوختی خودروها تاکید دارد که با کمبود تعداد جایگاه های سوخت در کلان شهرها مواجه هستیم. آنگونه که فعالین این صنعت می گویند گرانی زمین در کلان شهرها مانع توسعه پمپ های گاز در شهرهایی همچون تهران شده است. حالا شرکت پخش و پالایش مقصر اصلی این کمبود را عدم اختصاص زمین از سوی شهرداری ها می دانند.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته ساخت یک جایگاه ۸ نازله با ظرفیت ۲۰۰۰ متر مکعب در ساعت دست کم به ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد. این در حالی است سود یک جایگاه که با ۱۶ ساعت کار در شبانه‌روز سالیانه ۲ میلیارد تومان خواهد بود. یک حساب کتاب ساده نشان می دهد که مدت زمان بازگشت سرمایه در این بخش حدود ۱۰ سال است که زمان زیادی است.

حسین باقری مجری طرح جایگاه های CNG شرکت پخش فرآورده های نفتی با بیان این که ما حدود ۲۵۰۰ جایگاه فعال در کشور داریم، گفت: مقدار CNG مصرفی در کشور حدود ۲۳ میلیون مترمکعب است اما قابلیت این وجود دارد که این مقدار به ۳۵ میلیون مترمکعب هم افزایش پیدا کند.

او همچنین درباره کمبود جایگاه های CNG در کشور گفت: برخی از جایگاه هایی که در جاده ها و شهرهای کوچک وجود دارند مدعی اند که به دلیل کمبود تقاضا ادامه فعالیت برای آنها توجیه اقتصادی ندارد. بیشترین مشکل ما در کلان شهرهایی همچون تهران است.

مجری طرح CNG شرکت پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه مشکل اصلی ما در احداث پمپ گاز نبود زمین است، گفت: ما مشکلی برای افزایش تعداد جایگاه های سوخت در پایتخت نداریم به شرطی که شهرداری زمین مورد نیاز آن را اختصاص دهد.

او همچنین گفت: به دلیل کمبود زمین در کلان شهرها به دنبال احداث جایگاه های کوچک مقیاس هستیم.

کد خبر: ۱۲۷٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha