۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
ورود شرکت‌های دانش‌بنیان برای جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی اردبیل
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل خبر داد؛

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان برای جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی اردبیل

اردبیل - ابراهیم پور، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور جوانان خوش‌فکر در تلاش هستند تا با جلوگیری ازخام‌فروشی زمینه توسعه صنایع تبدیلی را در استان فراهم کنند.

حبیب ابراهیم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: یکی از آفت‌های اصلی در مسیر توسعه استان اردبیل خام‌فروشی محصولات زراعی، باغی و دامی در این استان است که بخش عظیمی از سرمایه‌های این استان بلااستفاده از حیطه مدیریت بهره‌برداران بخش کشاورزی خارج می شود.

وی تصریح کرد: برای مدیریت مناسب در این بخش ما سعی کردیم تا از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در ساخت تجهیزات و امکانات مناسب برای تقویت صنایع تبدیلی و فرآوری استفاده کنیم تا جلوی خام‌فروشی ۶۰ درصد محصولات کشاورزی استان اردبیل گرفته شود.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: مرکز نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی و سایر شرکت‌های دانش‌بنیان اخیرا با طراحی و ساخت ماشین‌آلات بومی در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی سعی کردند تا به کشاورزان و تولیدکنندگان این امیدواری را بدهند تا با راه‌اندازی خط تولید محصولات متنوع باغی و لبنی امکان صادرات این محصولات با ارزش افزوده بیشتر فراهم آید.

ابراهیم‌پور افزود: به راحتی می توان از شیر تولیدی استان در توسعه صنایع لبنی و فرآورده‌های مختلف استفاده کرده و با برند استان اردبیل این محصولات را به خارج از کشور صادر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در این دستگاه‌ها به شکل هوشمند ظرفیت تولید و فرآوری محصولات مورد رصد و بررسی قرار گرفته و باغداران می توانند در جریان انبارداری و نگهداری محصول خود به صورت اصولی و استاندارد قرار گیرند.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل اضافه کرد: انتظار می رود با تلاش مؤثر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مختلف توسعه صنایع تبدیلی و ساخت ماشین‌آلات به روز و مجهز را در این بخش شاهد باشیم تا استان به جای انحصار در خام‌فروشی، به صادرات و ارزش افزوده بیشتر محصولات نیز توجهی جدی داشته باشد.

کد خبر: ۱۲۷٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha