۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
انواع اسپری رنگ و کاربرد های آن

انواع اسپری رنگ و کاربرد های آن

اسپری رنگ یک قوطی استوانه ای شکل است که رنگ همراه با گاز در این قوطی فشرده میشود.

به گزارش بازار، ابزار میهن : اسپری رنگ یک قوطی استوانه ای شکل است که رنگ همراه با گاز در این قوطی فشرده میشود ،اسپری های رنگ کاربرد های گوناگون و مختلفی دارند از اسپری های رنگ در صنایع مختلف و در کار های هنری و حتی در منزل استفاده میشود از این رو اسپری های رنگ دارایکاربرد های مختلفی دارند و این کاربرد بیشتر مربوط به مایع رنگ داخل اسپری میباشد ، اسپری های رنگ جایگزین قلم مو ها و قوطی های رنگ شده اند و سرعت و کیفیت امور را تا حدی افزایش داده اند.

انواع اسپری رنگ و کاربرد های ان ؟

اسپری های رنگ بنا به نوعشان میتوانند برروی ظاهر و کیفیت کار تاثیر بگذارند اسپری های رنگ انواع مختلفی دارند که در این مقاله با صرف نظر کردن از کاربردشان فقط نام میبریم

  • اسپری رنگ همه‌ منظوره
  • اسپری رنگ لاک
  • اسپری رنگ اپوکسی
  • اسپری رنگ مقاوم به حرارت
  • اسپری رنگ تخته سیاه
  • اسپری شیشه مات کن
  • اسپری رنگ لعاب
  • اسپری رنگ اکریلیک
  • اسپری رنگ‌های بر پایه‌ی روغن
  • اسپری‌های ضد زنگ

اسپری های رنگ بنا به نحوه عملکردشان نیز تقسیم میشوند که در این مقاله به انها شرح نمیدهیم و نامی هم برده نشده اما علاقه مندان میتوانند سایت ابزار میهن را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنند

اسپری رنگ ها با کاربردهای مختلف

اسپری رنگ چوب : رنگ‌آمیزی با اسپری روشی نسبتاً آسان برای دستیابی به یک روکش صاف و یکنواخت روی سطوح چوبی است. اسپری رنگ برای استفاده در مبلمان چوبی، به خصوص برای اقلام با طرح‌های پیچیده، مناسب است. البته مانند هر ماده‌ی دیگری، سطح چوبی مورد نظر به مراحل آماده‌ سازی قبل از استفاده از اسپری رنگ نیاز دارد. بهترین گزینه برای رنگ آمیزی سطوح چوبی اسپری رنگ می باشد و با استفاده از اسپری رنگ علاوه بر صرفه جویی در زمان سطحی یکدست و دلخواهتان را به دست می آورید البته باید نحوه استفاده صحیح از اسپری برای رنگ چوب را بلد باشید.

اسپری رنگ فلز: اسپری رنگ روی فلز ظاهری صاف و یکنواخت به دست می‌دهد و به سرعت خشک می‌شود. رنگ‌ آمیزی با اسپری رنگ روشی سریع و آسان برای رنگ‌آمیزی سطوح فلزی است. می‌توانید سطح صاف و یکدستی برای انجام رنگ‌آمیزی فراهم کنید که انجام آن با قلم مویی بسیار سخت است. اسپری رنگ برای کابینت فلزی گزینه مناسبی می باشد و با استفاده از آن به کابینت های کهنه و رنگ و رو رفته جلوه ای زیبا و نو می بخشید.بنابراین از اسپری رنگ برای فلز نیز می توان استفاده نمود.

اسپری رنگ نسوز: اسپری رنگ نسوز بیشتر در فضاهای صنعتی در مقیاس بزرگ، ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و یا در ساختمان‌های جدید استفاده می‌شود. این نوع از اسپری رنگ همچنین می‌تواند در پروژه‌های کوچک‌ تر دست‌ ساز استفاده شوند. اما برای کارهایی که صرفاً به رنگ مقاوم در برابر حرارت نیاز دارند، مانند باربیکیوها و لوله‌های اگزوز، استفاده نمی‌شوند.

خرید اسپری رنگ

برای خرید اسپری رنگ ما همواره با دو سوالروبرو هستیم سوال اول این است که چه اسپری رنگی برای کار ما مناسب است و برای این که متوجه شویم کدام اسپری رنگ میتواند نیاز ما را رفع باید جواب سوالاتمان را از کجابیایم ابزار میهن مفتخر است اعلام ئکند می توانید با خواندن مقالات سایت اطلاعات جامعی در مورد خرید اسپری رنگ و سایر محصولات پیدا کنید و اگر حتی بعد از این جواب سوال خود را نیافتید کارشناسان ما در واتساپ فروشگاه همواره پاسخگو سوالات شما می باشد سوال دوم این است که بهترین قیمت برای خرید ابزار میهن با توجه به خرید مستقیم از شرکت های تولید کننده و وارد کننده قطعا نازل ترین قیمت را برای هر محصول ارائه میدهد

یکی از انواع اسپری رنگ های پر طرفدار در ایران و جهان ، اسپری رنگ دوپلی کالر می باشد. در صورت نیاز به مشاهده کاتالوگ دوپلی کالر می توانید از صفحه https://abzarmihan.com/pages/2669/duplicolor-catalog کاتالوگ دوپلی کالر را مشاهده کنید . همچنین از لینک https://abzarmihan.com/pages/2687/caspian-catalog می توانید کاتالوگ اسپری رنگ کاسپین را نیز مشاهده فرمایید.

انواع اسپری رنگ و کاربرد های ان ؟

نحوه استفاده از اسپری رنگ

برای رنگ آمیزی سطوح ابتدا باید به نوع جنس سطوح دقت کنید برای مثال ، قبل از این که اسپری رنگ روی پلاستیک زده شود از اسپری آسترپلاستیک استفاده کنید با استفاده از اسپری آسترپلاستیک رنگی یکدست و زیبا بر روی سطوح پلاستیکی ایجاد می شود. در این جا بهترین اسپری آسترپلاستیک دوپلی کالر را معرفی می کنیم که به عنوان بهترین اسپری رنگ آلمانی شناخته شده و برای کسانی که رنگ آمیزی روی سطوح پلاستیکی دارند گزینه مناسبی می باشد. دومین نکته سطح را از هر گونه کثیفی و آلودگی پاک کنید زیرا کثیفی های به جا مانده کیفیت رنگ را به شدت پایین می آورد .توجه داشته باشید رنگ آمیزی اصول خاص خود را دارد و از رنگ آمیزی های پی در پی و نامنظم اجتناب کنید.در مرحله دوم اسپری رنگ را به مدت چند ثانیه تکان دهید تا مواد آن به خوبی ترکیب شود سپس اسپری رنگ را با فاصله 15 الی 20 سانتی به صورت افقی و یک لایه رنگ آمیزی نمایید و در مرحله بعدی اسپری رنگ را به صورت عمودی گرفته و عمودی شکل اسپری را روی سطوح پاشش کنید .

انواع اسپری رنگ و کاربرد های ان ؟

پس از اتمام کار اسپری رنگ را به صورت معکوس قرار دهید و سه ثانیه پس از آن اسپری کنید اهمیت این کار برای خالی شدن لوله اسپری است .

انواع اسپری رنگ براساس نحوه‌ی عملکرد

اسپری رنگ در انواع مختلف و براساس کاربرد ارائه می‌شود که می‌تواند به شما در دستیابی به ظاهر دلخواهتان کمک کند. در این قسمت برخی از محبوب‌ ترین انواع اسپری رنگ آورده شده است.

اسپری رنگ Flat: اسپری رنگ Flat روی سطوح کاملاً مات به نظر می‌رسد و براقیت کمی دارد.

اسپری رنگ نیمه‌ براق: این نوع اسپری رنگ دارای پوششی بین رنگ مات و براق است. اسپری رنگ نیمه‌ براق به پروژه‌ی رنگ‌ آمیزی شما درخشندگی ظریفی می‌دهد که خیلی براق نیست.

اسپری رنگ براق: رنگ اسپری براق دارای روکشی نسبتاً براق است.

اسپری رنگ بسیار براق: این محصول بالاترین سطح براقیت را ارائه می‌دهد. اسپری رنگ با براقیت بالا درخشان‌ ترین پوشش را در بین تمام اسپری‌های رنگ ایجاد می‌کند.

اسپری رنگ ساتن: اسپری رنگ‌های ساتن، که به رنگ پوسته‌ی تخم‌مرغ نیز معروف هستند، در دو نوع براقیت متوسط و براقیت کم موجود هستند.

اسپری رنگ متالیک: اسپری رنگ فلزی سطوح را بسیار بازتابنده می‌کند و شبیه یک روکش فلزی عمل می‌کند.

اسپری زینک

اسپری زینک یک اسپری شبیه اسپری رنگ های معمولی می باشد که برای ایجاد پوشش گالوانیزه بر روی سطوح مختلف استفاده می شود ، اسپری زینک به اسپری گالوانیزه سرد نیز مشهور می باشد .پ

منبع: ابزار میهن

کد خبر: ۱۲۷٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha