۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
افزایش رشد کمی و کیفی مزارع نیشکر با ایجاد تغییر در الگوی کشت
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اعلام کرد

افزایش رشد کمی و کیفی مزارع نیشکر با ایجاد تغییر در الگوی کشت

اهواز- ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: علیرغم تاخیر ایجاد شده در کشت نیشکر به علت کمبود ادوات کشاورزی و نیروی انسانی اما کشت جدید در حال رشد و تکمیل فرآیند جوانه‌زنی است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، عبدعلی ناصری با اشاره به روند مطلوب رشد مزارع نیشکر هفت‌تپه اظهار کرد: طی بررسی‌های صورت گرفته با توجه به مدیریت صحیح مزارع نیشکر، کشت جدید از منظر کیفی و کمی رشد مناسبی داشته و وضعیت سبزینه نیشکر قابل قبول است.

وی افزود: علیرغم تاخیر ایجاد شده در کشت نیشکر به علت کمبود ادوات کشاورزی و نیروی انسانی، اما کشت جدید در حال رشد و تکمیل فرآیند جوانه‌زنی است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: بخش عمده مزارع نیشکر این کشت و صنعت به علت خشکسالی و مسائل ناشی از مدیریت گذشته، آسیب جدی دیده بود که با واگذاری هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر عملیات بازسازی اراضی آغاز شد.

ناصری عنوان کرد: به منظور بازسازی و احیای اراضی آسیب دیده، تغییرات قابل توجهی در الگوی کشت و ادوات کشاورزی صورت گرفته که نتیجه این تغییرات در مزارع نیشکر مشهود است.

وی بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های پیش‌رو و تعدیل درجه حرارت و نبود تنش سرما، فرآیند جوانه‌زنی تکمیل و پنجه‌زنی نیشکر انجام می‌شود و امیدواریم در پایان زمستان شاهد مزارع با رشد و تراکم مطلوب در کشت و صنعت هفت‌تپه باشیم.

در سال زراعی جاری، هفت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی هفت‌تپه زیر کشت نیشکر است که از این میزان بین چهار تا پنج هزار هکتار قابل برداشت است.

پیش‌بینی می‌شود امسال از مجموع نیشکر برداشتی، حدود ۳۰هزار تن شکر در کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه استحصال شود.

ظرفیت اسمی تولید شکر در کشت و صنعت هفت تپه ۱۰۰ هزار تن در سال است، اما به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تا رسیدن به ظرفیت اسمی حداقل سه سال زمان نیاز است.

کد خبر: ۱۲۷٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهرزاد فرجی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      0 0
      عکسی که برای این مطلب انتخاب کرده اید تصویر یک مزرعه ذرت است!!

      پاسخ سایت: سلام. ضمن سپاس از نطر ارسال شده، شما عکس نیشکر رو سرچ بفرمایید، همین عکس و تصاویر مشابه میاد که البته شباهت زیادی به ذرت هم داره.