۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
افتتاح ۲۶۲ طرح در منطقه آزاد ارس طی ۴ سال اخیر
فیلم استان‌ها؛

افتتاح ۲۶۲ طرح در منطقه آزاد ارس طی ۴ سال اخیر

جلفا- مدیرعامل منطقه آزاد ارس از افتتاح ۲۶۲ طرح در این منطقه طی ۴ سال اخیر خبر داد.

بازار؛ گروه استان ها: منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران، در حاشیه رود ارس و همچنین نقطه صفر مرزی با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان قرار دارد.

درواقع بخشی از استان آذربایجان شرقی و در نزدیکی شهرهایی چون نوردوز و مرند واقع شده است. منطقه آزاد ارس در ۵ بخش منفصل یعنی نوردوز، خمارلو، اصلاندوز، پارس آباد قرارگرفته و میان این مرزها تقسیم شده است.

بنا بر ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران، منطقه آزاد ارس پس از منطقه آزاد کیش، دومین منطقه آزاد توسعه یافته و در حال رشد کشور است.

منطقه آزاد ارس دارای امکاناتی از قبیل راه‌آهن و جاده، شبکه برق، آبیاری و شبکه توزیع آب، شبکه توزیع گاز، شبکه مخابراتی، فیبر نوری، اینترنت بی‌سیم، شعبات و دفاتر بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ بیمه، پایانه‌های مرزی، انبارهای گمرکی، فرودگاه پارس‌آباد و فرودگاه تبریز، دفاتر دولتی و اداری، هتل، متل، هتل آپارتمان و رستوران است.

منطقه ارس از دیرباز جایگاه مهمی در تجارت جهانی داشته و همواره مورد توجه بازرگانان و مسافران آسیا – اروپا و جاده ابریشم بوده است.

علاوه بر اهمیت این منطقه در تجارت و تزانزیت، ویژگی‌های طبیعی و جغرافیایی این منطقه نیز بر ظرفیت‌های آن افزوده است. در همین راستا منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس در سال ۱۳۸۴ با مساحت اولیه ۹۷۰۰ هکتار آغاز به کار نمود. محدوده این منطقه آزاد تجاری – صنعتی در سال ۱۳۸۷ گسترش یافته و به ۵۱۰۰۰ هکتار رسید.

محسن نریمان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این منطقه در گفتگویی با خبرنگار بازار آخرین وضعیت منطقه آزاد ارس را تشریح کرد.

کد خبر: ۱۲۶٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha