۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
رشد ۲.۵ برابری کشت چغندر قند در کشت و صنعت مغان
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان خبر داد

رشد ۲.۵ برابری کشت چغندر قند در کشت و صنعت مغان

اردبیل- محسن زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: جمع تولیدات کارخانه قند از کشت پاییزه چغندر قند در سال‌جاری مقدار۸ هزار و ۱۰۰ تن است که نسبت به سال قبل بیش از ۲.۵ برابر رشد داشته است.

اسدالله محسن‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این کارخانه یکی از کارخانجات بزرگ قند کشور به شمار می رود که با تولید شکر سفید، ملاس و تفاله باعث توسعه کشت چغندر قند در اراضی منطقه و استان‌های همجوار شده است.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری آزمایشی کارخانه در سال ۶۱ با دریافت بالغ بر ۲۴ هزار تن چغندر قند آغاز شده و در حال حاضر با ظرفیت اسمی ۵ هزار تن چغندر قند در روز فعال است.

کشت پاییزه شکر تولیدی ۳ هزار و ۳۱۷ تن
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به اینکه در کشت پاییزه شکر تولیدی ۳ هزار و ۳۱۷ تن است، گفت: همچنین شاهد کشت ۲ هزار و ۱۰۰ تن ملاس در این کارخانه هستیم به طوری که جمع تولیدات کارخانه قند از کشت پاییزه چغندر قند در سال‌جاری مقدار ۸ هزار و ۱۰۰ تن است که نسبت به تولیدات کشت پاییزه سال قبل بیش از ۲.۵ برابر رشد داشته است.

محسن‌زاده به اهم فعالیت‌های مهندسی و پشتیبانی شرکت در ۸ ماهه سال جاری اشاره کرد و افزود: تصفیه و تولید آب شرب و صنعتی مورد نیاز امورات شرکت و واحدهای مسکونی به میزان ۶۰۵ هزار متر مکعب، تعدیل اتصالات آبیاری تحت فشار کلاسیک و قطره‌ای به تعداد ۸۵ مورد، پشتیبانی و نگهداری از پمپ‌های آبیاری تحت فشار و سیستم‌های سنترفوت سطح شرکت، ‌نگهداری برق خطوط فشار قوی به طول ۱۲۰ کیلومتر در سطح شرکت، تجهیزات پست‌های برق زمینی و هوایی به تعداد ۱۱۰ عدد و رنگامیزی تأسیسات کارخانه لبنیات در مساحت ۱۸۰ متر مربع انجام شده است.

وی به محصولات فروش رفته و خرید نهاده‌های دامی، زراعی و باغی نیز اشاره کرد و ادامه داد: فروش دام زنده به تعداد ۵۰۰ رأس، فروش بذر گندم به مقدار ۳۵۷ کیلوگرم، فروش محصولات کارخانه پروتز، فروش محصولات کارخانه کک ۶۰ تن و شکر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار کیلوگرم و... انجام شده است.

۴ هزار و ۲۳۶ هکتار از اراضی مرغوب شرکت مغان به وزارت جهاد کشاورزی انتقال یافت
محسن‌زاده به خرید نهاده‌های دامی اشاره کرد و گفت: به منظور تأمین نهاده‌های دامی مورد نیاز امور دامپروری از جمله کنجاله سویا ۱۸۰ تن، ذرت ۲۴۹ تن و پودر چربی به میزان ۱۵۰ تن انجام شده است.

وی شرکت مغان را دارای وظایف ملی و منطقه‌ای اعلام کرد و افزود: در تیرماه سال‌جاری و در راستای همگامی با سیاست‌ها و تصمیمات هیئت دولت و مساعدت در حل اختلاف معضل قدیمی ساماندهی اسکان عشایر که چندین سال معطل مانده و اقدام عملی در سال‌های گذشته صورت نگرفته بود، برابر نظر مجمع عمومی شرکت و مصوبه هیئت دولت میزان ۴ هزار و ۲۳۶ هکتار از اراضی مرغوب و آبی شرکت برای ساماندهی و اسکان عشایر به وزارت جهاد کشاورزی با نمایندگی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل انتقال یافت و سطح اراضی شرکت در تیرماه سال‌جاری به ۲۳ هزار و ۳۴۵ هکتار رسید.

کد خبر: ۱۲۶٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha