۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
وزارت صمت با اجرای قانون خصوصی‌سازی جلوی تاخت و تاز خودروسازان را بگیرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

وزارت صمت با اجرای قانون خصوصی‌سازی جلوی تاخت و تاز خودروسازان را بگیرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار ساماندهی بازار خودرو از طریق اجرای قانون خصوصی سازی صنعت خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت شد که جلوی تاخت و تاز خودروسازان را می‌گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه‌ملت، اصغر سلیمی در نشست علنی صبح امروز(چهارشنبه، ۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز نهم دی ماه و تسلیت سالروز شهادت شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی که بهترین الگوی دینمداری، وطن دوستی و دفاع از حریم ولایت بود، گفت: ضمن حمایت همه جانبه از رزمایش عظیم سپاه اسلام، از تیم مذاکره کننده می خواهم با دقت، توطئه های طرف غربی را رصد کرده و نتیجه مذاکرات باید به حذف کامل تحریم های ظالمانه منجر شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز شاهد افزایش قیمت ها هستیم که زندگی را برای مردم سخت کرده و تأمین حداقل های زندگی نیز مشکل شده است، اظهار داشت: شاید یادمان رفته به جای ترمز، پایمان را روی گاز فشار می دهیم. قیمت مسکن در کشور میلیاردی و خرید آن برای بسیاری رویا و غیرممکن شده است و پولی که باید برای خرید خانه پس انداز می شد اکنون کفاف رهن همان خانه را هم نمی دهد.

وی همچنین با بیان اینکه فعلا دور دور خودروسازان است و اسب سوار شده را هر طور که می خواهند می تازند، عنوان کرد: وزیر صمت چرا مصوبه مجلس برای خصوصی سازی و رقابت در حوزه صنعت خودرو را اجرا نمی کنید.

سلیمی ادامه داد: در حوزه بورس علیرغم وعده های متعدد همچنان شاهد آب شدن سرمایه های ملت هستیم. باید مشخص شود کدام رانتخواران هزاران میلیارد تومان سرمایه های مردم را به تاراج برده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه حقوق های نجومی باز هم در رسانه ها مطرح است، خطاب به رئیس جمهور گفت: شما اشراف کامل بر حقوق و مزایای وزارتخانه ها، شرکت ها و هیأت مدیره ها دارید پس با قدرت کامل این بی عدالتی را برای همیشه متوقف کنید.

وی قدرت و قوت یک کشور را به نیروی انسانی کارآمد آن دانست که توسط معلمان تربیت می شوند و افزود: باید تکریم، پاسداشت و مشکلات اساسی آنها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سلیمی ادامه داد: ساماندهی نیروهای طرحی، حجمی، شرکتی، قراردادی و متناسب سازی حقوق قضات، کارکنان دادگستری، ثبت احوال، ثبت اسناد، جهاد کشاورزی، وزارت کشور و کارکنانی که حقوق پایینی دارند، باید در اولویت برنامه های دولت و مجلس باشند.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: مشکلات اقتصادی، بازنشستگان را در تنگنای شدید قرار داده است که قادر به اداره اولیه زندگی خود و فرزندانشان نیستند؛ نسبت به تصویب همسان سازی حقوق آنها تسریع شود.

وی افزود: اگر کمبود آب شرب و کشاورزی معضل اصفهان است اما فرونشست زمین این زلزله خاموش، از مرز بحران فراتر رفته و اگر اقدام عاجلی صورت نگیرد، شاید زمانی برای جبران نباشد.

سلیمی ادامه داد: سمیرم سرزمین هزارچشمه، قنوده بر ارتفاعات رفیع دنا و سیب های گلگونه با مردمانی سخت کوش و مهمان نواز با جاذبه های گردشگری فراوان از جمله آبشار سمیرم، چشمه ناز ونک، آبشار بی بی سیلان، تخت سلیمان آب محل، چشمه بابازرنگ کمه، چهل چشمه پادنا، غار دنگزلو، روستاهای گردشگری منطقه، منطقه توریستی سد قره قاج و سیاه چادرهای عشایری ایل قشقایی نیازمند توجه بیشتر مسئولان به توسعه زیرساخت های گردشگری، راه های ارتباطی، صنایع تبدیلی و اشتغال پایدار هستند.

نماینده سمیرم ادامه داد: هر سال با نزدیک شدن به فصل برداشت سیب، قصه تلخ نبود بازار مناسب، افزایش هزینه ها، قیمت پایین فروش سیب و نبود صادرات مناسب، شیرینی تولید این محصول با کیفیت جهانی با تمام مشقات پیش روی کشاورز به تلخی بیش از حد تبدیل می شود که ضروری است دولت در خصوص تنظیم بازار و صادرات مستمر سیب سمیرم اقدام عاجل کند.

وی افزود: کشاورزان و دامداران سمیرم به دلیل خشکسالی با افت تولید مواجه شده و توانایی بازپرداخت وام ها را ندارند، استمهال و بخشودگی سود ضروری است.

سلیمی همچنین خاطرنشان کرد: جهت بهره وری آب کشاورزی، اجرای سیستم های نوین آبیاری، پوشش انهار، لایروبی قنوات، آبخیزداری و افزایش سهمیه خرید تراکتور ضروری است و وزارت جهاد کشاورزی باید حمایت ویژه کند.

این نماینده مردم استان اصفهان ادامه داد: حرف از تغییر الگوی کشت است اما برای گرفتن مجوز برق، آب و گاز باید هفت خوان رستم را طی کرد. باند دوم سمیرم-یاسوج که از محورهای اصلی شمال به جنوب کشور بوده و از سال ۹۷ آغاز شده، ۱۸ ماه است تعطیل شده که از شرکت زیرساخت و توسعه راه ها می خواهم با توجه به تصادفات بالای این مسیر، آن را در اولویت قرار دهند و پروژه شروع شود.

وی افزود: از وزیر نفت می خواهم آرزوی دیرینه مردم ۴ روستای منطقه را جهت گازرسانی، جامه عمل بپوشاند و وزیر نیرو نیز مسائل حوزه آب شهرستان به خصوص سدهای منطقه و انتقال آب از شمس آباد ونک و تکمیل فاضلاب سمیرم اقدام عاجل کند و وزیر بهداشت نیز نسبت به تأمین پزشکان متخصص و توسعه اتاق عمل و تکمیل درمانگاه تخصصی دستور ویژه دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از وزیر راه می خواهم نسبت به بازآفرینی بافت های فرسوده سمیرم اقدام کرده و وزیر ورزش و جوانان نیز نسبت به تکمیل سالن های ورزشی مناطق و نصب چمن مصنوعی در زمین های ورزشی و تکمیل خانه کوهنوردی منطقه اقدام کند.

کد خبر: ۱۲۶٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha