۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
گلایه بخش خصوصی از عدم ثبات مدیریتی و تصمیمات خلق الساعه در مناطق آزاد
رئیس فراکسیون مناطق آزاد تجاری- صنعتی مجلس مطرح کرد؛

گلایه بخش خصوصی از عدم ثبات مدیریتی و تصمیمات خلق الساعه در مناطق آزاد

تبریز- رئیس فراکسیون مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی فعال در مناطق آزاد از عدم ثبات مدیریتی و تصمیمات خلق الساعه گلایه دارند.

به گزارش بازار، معصومه پاشائی بهرام در تشریح نشست فراکسیون مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی مجلس گفت: این جلسه به منظور بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش برگزار شد و هر کدام از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی حاضر در جلسه به بیان مشکلات و چالش‌های خود پرداختند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فعالان بخش خصوصی در این نشست از نبود ثبات مدیریتی در مناطق آزاد و تصمیمات خلق الساعه مدیران و عدم حمایت از سرمایه گذاران گلایه داشتند. یکی از خواسته‌های به حق آنها، اجرای کامل قانون مناطق آزاد بوده که طی ۳۰ اخیر تنها ۳۰ درصد آن اجرایی شده است و دولت ها  از اجرای آن طفره رفته و با دید تک نسخه ای، قوانین سرزمین اصلی را به مناطق آزاد تعمیم دادند.

پاشایی بهرام اضافه کرد: با توجه به اینکه در تمامی مناطق آزاد کشور به دلیل دسترسی راحت، خودروهای داخلی نیز امکان تردد دارند و عدم واردات خودرو این مناطق را با چالش جدی مواجه نمی‌کند در حالی که در منطقه آزاد کیش امکان واردات خودرو نبوده و از طرفی خودرو های داخلی نیز به این منطقه تردد ندارد، لذا فرسودگی ناوگان خودروی بر تعداد گردشگران جزیره کیش تاثیر گذاشته است از این رو یکی از درخواست های فعالان اقتصادی کیش،  نوسازی ناوگان خودرویی این منطقه بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین اعضای حاضر از اضافه شدن موضوع  مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ابراز گلایه کردند. با وجود اینکه دولت‌ها خود متولی مناطق آزاد هستند اما متاسفانه کار این مناطق را سخت می‌کنند. اگر واردات کالا به مناطق آزاد زیاد بوده باید از طریق گمرک میزان واردات به داخل کشور کنترل شود نه اینکه تمامی صنایع و بخش گردشگری را فدای واردات زیاد و کنند. از طرفی برای واردات به مناطق آزاد سقف تعیین شده و به همان میزان امکان واردات وجود دارد که کفاف گردشگران  و مسافران را می‌دهد.

کد خبر: ۱۲۶٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha