۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
عرضه «آرتورا» به تعویق افتاد
کمبود تراشه و چالش مک لارن

عرضه «آرتورا» به تعویق افتاد

شرکت خودروسازی مک لارن اعلام کرد که آرتورا را به دلیل کمبود تراشه در سال ۲۰۲۲ راهی بازار خواهد کرد، این تاخیر در عرضه به برند این شرکت خودروساز لطمه وارد خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: مک لارن آرتورا مدل ۲۰۲۲ قرار بود پاییز امسال در بازارهای آمریکا عرضه شود، اما کمبود تراشه شرایط را به گونه ای فراهم کرد که احتمال عرضه خودرو مذکور فعلا نامشخص است. کمبود تراشه تمام صنایع را با چالش مواجه کرده است. این کمبود چالش جدی ایجاد کرده که عرضه آرتورا را به تاخیر انداخته است. برای تایید این مساله راجر اورمیشر سخنگوی مک لارن این تاخیر را اعلام کرد.

این نخستین چالشی نیست که آرتورا را برای ورود به بازار با چالش ایجاد کرده است، مک لارن قصد داشت ابر خودرو خود را پاییز ۲۰۲۰ عرضه کند، اما مک لارن عرضه آن را به ۲۰۲۱ موکول کرد. مشکلات زنجیره تامین عرضه خودرو در آمریکا سبب شده که کمبود مداوم تراشه عرضه محصول را مجدد به تعویق اندازد. این خودروساز به تازگی اعلام کرده که تلاش خود را برای عرضه سریع محصول به کار خواهد گرفت.

آرتورا ۲۰۲۲ نخستین خودرو هیبریدی این برند است که از نظر تکنولوژی پیشرفت قابل توجهی داشته، موتورهای الکتریکی در کنار پیشرانه شش سیلندر ۳ لیتری مجهز به توربوشارژر ۶۷۱ اسب بخار قدرت تولید می کند. این سوپر اسپرت می تواند در کمتر از ۳ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو ۳۲۹ کیلومتر در ساعت است که یک گیربکس هشت سرعته دو کلاچه وظیفه انتقال قدرت آن را عهده دار است.

خبر تاخیر عرضه آرتورا قطعا به این برند لطمه می زند، بسیاری از خودروسازان به دلیل کمبود تراشه در ماه مارس مجبور به توقف تولید خودروها شدند. پس از گذشت ۹ ماه از آن زمان همچنان شورولت، ب ام و، تویوتا و آلفا رومئو اعلام کردند تا پایان ۲۰۲۲ چالش کمبود تراشه را در زنجیره تامین خود خواهند داشت. بنابراین باید دید که خودروسازان برای تامین تراشه و عرضه محصولات معوق خود، چه اقدامی را در سال میلادی آینده انجام خواهند داد.

کد خبر: ۱۲۶٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha