۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
پیش بینی درآمد ۵۰میلیارد دلاری پتروشیمی‌ها تا سال ۱۴۰۶ | آینده نگری برای خوراک پتروشیمی‌ها در بودجه
رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با بازار:

پیش بینی درآمد ۵۰میلیارد دلاری پتروشیمی‌ها تا سال ۱۴۰۶ | آینده نگری برای خوراک پتروشیمی‌ها در بودجه

حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: درآمد پتروشیمی‌ها در سال ۱۴۰۶ می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد و این یعنی حوزه پتروشیمی ما می‌تواند به اندازه همه تولیدات ما در حوزه نفت و گاز ارزآوری داشته باشد.

فریدون حسنوند در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مناسبت روز صنعت پتروشیمی و حمایت های لازم از این بخش در بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: صنعت پتروشیمی بعد از انقلاب اسلامی به شدت در کشور مورد توجه قرار گرفت و امروز اگر شما در منطقه ویژه بندر امام ، ماهشهر و همینطور عسلویه حاضر شوید می بینید که به چه میزان توجه به صنعت پتروشیمی بوده است.

وی تاکید کرد: ما در صنایع خودمان به دنبال جلوگیری از خام‌فروشی هستیم و به نوعی می کوشیم تا به سمت فرآوری محصولات پیش برویم لذا قطعاً در این حوزه، پتروشیمی ها می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نقش پتروشیمی ها در اشتغال زایی کشور تاکید کرد: یکی از صنایعی که می تواند بیشترین فرصت های شغلی را فراهم کند، حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ها هستند.

حسنوند با اشاره به ارزآوری صنعت پتروشیمی برای کشور تاکید کرد: تعداد بالای محصولات تولید شده در صنعت پتروشیمی و فروش آنها به سایر کشورهای دنیا یکی از منابع تامین ارز برای کشور  محسوب می شود.

وی تاکید کرد: همچنین ذخایر ما در حوزه نفت و گاز به میزانی هست که بخواهیم این موارد را توسعه دهیم و در نهایت خوراک پتروشیمی‌ها را تامین کنیم تا برای کشور ارزآوری داشته باشند.

درآمد ۲۰ میلیارد دلاری کشور از پتروشیمی ها
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حال حاضر درآمد شرکت‌های پتروشیمی ما در سال ۱۴۰۰  بیش از ۲۰ میلیارد دلار بوده است همچنین برآورد ما از درآمد پتروشیمی‌ها در سال ۱۴۰۴، ۳۷ میلیارد دلار است. همچنین برآورد ما از درآمد پتروشیمی‌ها در سال ۱۴۰۶ می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد و این یعنی حوزه پتروشیمی ما می‌تواند به اندازه همه تولیدات ما در حوزه نفت و گاز ارزآوری برای کشور داشته باشد.

وی با اشاره به توسعه مجتمع های پتروشیمی در کشور بیان داشت: ما در این بخش دغدغه های فراوانی داریم. ما باید یک نگاه دقیق و کارشناسانه و رو به آینده به این بخش داشته باشیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر در تولید و مصرف گاز یک ناترازی داریم، تاکید کرد: این ناترازی را یا عمدتاً با کاهش مصرف جبران می کنیم  و یا مجبور به قطع منابع انرژی می شویم.

حسنوند تاکید کرد: ما در بودجه سال ۱۴۰۱ به دنبال سرمایه گذاری برای زیرساخت‌های حوزه پتروشیمی و تامین خوراک مورد نیاز برای آینده واحدهای پتروشیمی هستیم. ما می توانیم پیرو درآمد پتروشیمی‌ها و با هماهنگی با این شرکتها برویم و در مناطقی همچون عسلویه و استانهای جنوبی مانند خوزستان، بوشهر  و فارس و مناطقی که انرژی گاز داریم زیرساخت های گازی کشور را تقویت کنیم و ایستگاه های فشار افزایی انرژی گاز بسازیم تا بتوانیم خوراک مورد نیاز پتروشیمی ها را برای سال‌های آینده تامین کنیم لذا این مسئله یکی از پیشنهاداتی است که در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس از ناحیه کمیسیون انرژی مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به تجهیزات صنعت پتروشیمی و به روز رسانی این تجهیزات تاکید کرد: در حال حاضر ما بیش از ۸۰ درصد تجهیزات صنعت پتروشیمی را در داخل کشور می سازیم و این بدین معناست که قطعه‌سازان داخلی با توجه به حمایتی که از آنها صورت می‌گیرد، بخش اعظمی از این تولیدات را تولید می کنند البته بخش هایی از تجهیزات هم از بیرون از کشور وارد می شود لذا حتما ما باید به دنبال تکنولوژی جدید در این بخش باشیم و از قطعه سازان صنعت پتروشیمی حمایت کنیم.

کد خبر: ۱۲۶٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha