۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱
هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان هشدار داد

هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان هشدار داد

زاهدان - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد برای مناطق شمالی و نارنجی برای مناطق مرکزی و جنوبی استان گفت: این سامانه بارشی وزش بادهای شدید را نیز به همراه دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری با اشاره به صدور هشدار سطح زرد برای مناطق شمالی و نارنجی برای مناطق مرکزی و جنوبی استان اظهار داشت: این سامانه بارشی که وزش بادهای شدید را نیز به همراه دارد، از روز پنجشنبه ۹ دی‌ماه استان را فرا می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به صدور هشدار زرد برای مناطق زاهدان، زابل، زهک، سراوان، سیب و سوران، گلشن، میرجاوه، نیمروز، هامون و هیرمند و هشدار نارنجی برای مناطق زرآباد، کنارک، چابهار، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، راسک، ایرانشهر، بمپور، تفتان، خاش، دلگان، دشتیاری و مهرستان، گفت: این سامانه بارشی تا اواخر روز جمعه دهم دی‌ماه استان را در بر خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بارش پراکنده باران به همراه رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید را برای شمال استان و بارش باران و رگبار و رعد و برق به همراه ریزش تگرگ و خیزش گرد و خاک برای مناطق مرکزی و جنوبی، از جمله پدیده‌های غالب این سامانه توصیف کرد. بارش برف در ارتفاعات تفتان نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی اضافه کرد: هموطنان با توجه به احتمال وقوع سیلاب شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابرعمومی، کاهش دید و لغزنده شدن جاده‌ها، از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند. از مسافرت‌های غیرضروری وفعالیت های کوهنوردی بپرهیزند. کشاورزان نیز برای حفاظت از محصولات کشاورزی خود و برداشت و انبار محصولات به خصوص در مناطق جنوبی استان اهتمام ورزند.

حیدری ضمن هشدار به فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی استان سیستان و بلوچستان برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی و احتمال وقوع آبگرفتگی با توجه به تداوم بارش‌ها طی هفته آینده، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها را از جمله اقدامات مهم عنوان کرد.

کد خبر: ۱۲۶٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha