۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
واحدهای فولادی آذربایجان شرقی در صورت تداوم قطع برق مجبور به تعطیلی می‌شوند
رئیس هیات مدیره انجمن فولاد آذربایجان شرقی:

واحدهای فولادی آذربایجان شرقی در صورت تداوم قطع برق مجبور به تعطیلی می‌شوند

تبریز- رحیمی، رئیس هیات مدیره انجمن فولاد آذربایجان شرقی گفت: واحدهای فولادی آذربایجان شرقی در صورت تداوم قطع برق مجبور به تعطیلی می شوند.

کریم رحیمی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص قطع برق واحدهای فولادی گفت: در صنایع فولادی کاهش مصرف روزانه امکان پذیر نیست.

رئیس هیات مدیره انجمن فولاد آذربایجان شرقی سپس گفت: متاسفانه فشار چند برابری این چالش ها برای واحدهای فولادی است و با ادامه این روال با بحران جدی مواجه خواهیم شد.

رحیمی ادامه داد: در نیمه اول سال، واحدهای فولادی استان حدود ۳ ماه تعطیل بودند و با این حساب نیمه دوم سال نیز باید تعطیل شوند.

رئیس هیات مدیره انجمن فولاد آذربایجان شرقی با بیان این که اگر این مشکلات ادامه داشته باشد باید کل واحد ها را تعطیل کرده و تغییر کاربری داد، اظهار کرد: سوخت مازوت را پیشنهاد می دهند درحالی که بحث محیط زیست مطرح است و در صورت مشاهده آلاینده، یک درصد فروش به عنوان جریمه اخذ خواهد شد.

رحیمی اضافه کرد: در صنایع فولادی کاهش مصرف روزانه امکان پذیر نیست چرا که با کاهش مصرف گاز دمای کوره پایین آمده و نمی توان به فعالیت خود ادامه دهد و تولید متوقف می شود و به تبع آن دستمزد کارگر و پرداخت حق بیمه و تعهدات بانکی و ارزی را نمی توان به جا آورد.

وی گفت: پیشنهاد انجمن فولاد استان ادامه فعالیت در ساعات شبانه و یا کاهش تعداد شیفت ها است.

کد خبر: ۱۲۶٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha