۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
چطور فرش آشپزخانه انتخاب کنیم؟

چطور فرش آشپزخانه انتخاب کنیم؟

استفاده از فرش‌های مدرن با رنگ‌های متفاوت در دکوراسیون‌های آشپزخانه دارای جایگاه ویژه‌ای هستند.

به گزارش بازار، استفاده از فرش‌های مدرن با رنگ‌های متفاوت در دکوراسیون‌های آشپزخانه دارای جایگاه ویژه‌ای هستند. به‌خصوص اگر قصد استفاده از فرش‌های مدرن را داشته باشید. قیمت خرید فرش ماشینی به صورتی است که هرکسی می‌تواند آنها را در گوشه‌ای از آشپزخانه خود داشته باشد.  

دغدغه اصلی برای انتخاب فرش زمانی شروع می‌شود که شما نمی‌دانید باید چه جنس و چه رنگی را خریداری کنید. فروشگاه دیجی فرش با داشتن طرف قرارداد با تولیدکننده‌های فرش ماشینی توانسته راه را برای مشتریان خود بازبگذارد.  

دیجی فرش معتبرترین فروشگاه فرش‌های ماشینی بوده و به شما کمک می‌کند تا فرش منحصربه‌فرد آشپزخانه خودتان را پیدا کنید. انتخاب فرش آشپزخانه ممکن است به نظر آسان بیاید؛ اما زمانی که باید ویژگی‌های خاصی که آنها دارند را بررسی کنید، می‌بینید که به همین سادگی نیست.  

اندازه فرش خود را با دیجی فرش بررسی کنید

انتخاب سایز مناسب فرش مدرن ماشینی برای آشپزخانه شما ضروری است. در زمان گذشته نقش فرش در هر خانه‌ای بدین صورت بوده که بتواند سرمای خانه را بگیرد و حتی سایزهای بزرگی را انتخاب می‌کردند تا سراسر خانه را بپوشاند.  

اما امروزه این تصور دیگر جایگاهی ندارد. از فرش‌ها برای دکور کردن خانه و آشپزخانه خود استفاده می‌کنند. یکی از معیارهای زیبایی یک فرش مدرن ساده این است که از اندازه بسیار خوبی برخوردار باشد.  

با انتخاب اندازه مناسب فرش‌های ماشینی، فضای آشپزخانه خود را چندین برابر زیباتر می‌کنید. برای این که بدانید دقیقاً چه فرشی مناسب است، بهتر است که به چیدمان داخلی آشپزخانه توجه کنید. سعی کنید تمام عناصر آشپزخانه با فرشی که قصد خرید آن را دارید، متناسب باشد.  

جنس فرش‌های مدرن ماشینی برای یک آشپزخانه زیبا

به‌طورکلی فرش‌های بافت که تخت هستند، بهترین انتخاب برای آشپزخانه هستند؛ زیرا تمیزکردن آنها راحت‌تر از فرش‌هایی با پرز است. فرش‌هایی ماشینی که به‌عنوان فرش‌های داخلی و خارجی به بازار عرضه می‌شوند، معمولاً از پلی‌پروپیلن ساخته می‌شوند که می‌توانند انتخاب خوبی باشند.  

زیرا الیاف آن مواد چربی و اضافی را جذب نمی‌کنند، اما اگر به دنبال فرش‌های کوچک‌تری هستید، فرش‌های دیگری چون پنبه گزینه خوبی هستند. می‌توان به‌راحتی داخل ماشین لباسشویی شما قرار بگیرند و دغدغه تمیزکردن آنها را نداشته باشید.

فرش‌های پشمی یکی از بافت‌های طبیعی دارند که برای تمیزکردن لکه مناسب هستند؛ اما هرکدام نسبت به فرش پلی‌پروپیلن به مراقبت بیشتری نیاز دارند. قبل از خرید فرش، حتماً دستورالعمل‌های مراقبت را بخوانید تا مطمئن شوید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.  

البته متخصص‌های دیجی فرش به شما کمک می‌کنند تا بتوانید فرشی که مناسب باشد را خریداری کنید. همچنین اگر هر مشکلی برای فرش تان پیش بیاید، می‌توانید با کمک از پشتیبان‌های ۲۴ ساعته دیجی فرش، مشکل خود را رفع کنید.  

خرید فرش آشپزخانه

فرش ضدلغزش انتخاب کنید

برای انتخاب یک فرش مناسب برای آشپزخانه خود، بهتر است از فرش‌هایی استفاده کنید که در پشت آن پدهای ضدلغزش وجود داشته باشد. اگر می‌خواهید برای جلوی سینک خود از فرش استفاده کنید؛ می‌توانید از فرش‌های ضخیم‌تری استفاده کنید.  

همچنین فرش‌هایی بهتر هستند که دارای برآمدگی‌های مناسب پا داشته باشد تا خسته نشوید و به‌راحتی به شستن ظرف‌های خود برسید. اگر آشپزخانه وسیع و بزرگی دارید، از فرش‌های بزرگی استفاده کنید.  

دکوراسیون خود را با فرش ماشینی تغییر دهید

زیبایی فرش مدرن کاشان می‌تواند آشپزخانه شما را به طور چشمگیری تغییر دهد. سعی کنید متناسب با سبک آشپزخانه فرش انتخاب کنید. مثلاً اگر آشپزخانه شما لوکس است، از فرش‌های لاکچری ماشینی استفاده کنید.  

اما اگر آشپزخانه‌تان سبکی سنتی و قدیمی دارد، فرش ماشینی کاشان می‌تواند مناسب شما باشد. حتماً به رنگ‌های خود فضایتان نگاهی بیندازید. سعی کنید در یک تناژ رنگی فرش ماشینی بخرید.  

برای این که لکه‌هایی که ممکن است بر روی فرش جا بماند و قصد پاک‌کردن آن را دارید، بهتر است رنگ فرش روشنی را انتخاب کنید. چون پاک‌کردن لکه‌های تیره از روی فرش کمی سخت است.  

یک فرش بزرگ و گرد را زمانی انتخاب کنید که آشپزخانه بزرگی داشته باشید؛ آن را در مرکز یک اتاق بزرگ‌تر قرار دهید تا فضا را زیبا کند. به چیدمان آشپزخانه خود فکر کنید.

آشنایی با انواع فرش‌های ماشینی مناسب آشپزخانه

فرش ماشینی مناسب شما به دلایلی چون چیدمان یا کاربردی که می‌خواهید که فرش در آشپزخانه شما داشته باشد، بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال باید از خود سؤالاتی بپرسید.

 از جمله این که آیا فقط برای تغییر دکوراسیون می‌خواهید فرش ماشینی مدرن بخرید؟ یا می‌خواهید فرش‌های پرزدار و ضدلغزش بخرید که بتوانید با خیال راحت در آشپزخانه قدم بردارید؟ دیجی فرش به شما کمک می‌کند تا راحت تصمیم خود را بگیرید.  

فرش مدرن انتخاب امروزی

استفاده از فرش‌های مدرن و لاکچری برای آشپزخانه‌های امروزی مناسب هستند. اگر شما هم از آشپزخانه‌ای مدرن برخوردار هستید، بهتر است این نوع فرش را انتخاب نمایید. فرش مدرن کاشان دارای انواع و طرح‌های مختلفی است تا بتواند همه سلیقه‌ها را پوشش دهد.  

فرش گرد مناسب میز ناهارخوری

 این نوع از فرش‌ها دارای جاذبه خاصی هستند. آنها می‌توانند فضا را به‌خوبی گرم کنند. فرش‌های گرد مدرن در رنگ و جنس‌های متفاوتی در دیجی فرش موجود هستند؛ اما دیجی فرش به شما استفاده از رنگ‌های خنثی یا خاکی را پیشنهاد می‌کند. چون به فضای آشپزخانه یک ظاهر یکپارچه‌ای را هدیه می‌دهد. همچنین می‌توانید از آنها برای زیر میزهای ناهارخوری که در آشپزخانه دارید نیز، استفاده نمایید.  

فرش با طرح‌های سنتی و ماشینی

اگر فرش‌های مدرن امروزی سلیقه شما نیست یا برای فضای خانه‌تان، مناسب نیستند؛ ما به شما فرش‌هایی با طرح سنتی را پیشنهاد می‌کنیم. درست که قیمت آنها کمی گران‌تر هستند، ولی انتخابی مناسب برای خانه‌هایی با معماری سنتی هستند. همچنین رنگ‌هایی که در آنها به کار می‌رود، معمولاً با رنگ‌های کابینت یا کف‌پوش‌ها، هارمونی رنگی زیبایی را تشکیل می‌دهند.

اندازه خود آشپزخانه را در بیاورید

یکی از اولین کارهایی که باید قبل از دیدن فرش انجام دهید، اندازه‌گیری اندازه اتاق آشپزخانه است. اگر با فرشی که به‌تازگی خریداری کرده‌اید به خانه برگردید و متوجه شوید که در فضایی که می‌خواهید مناسب نیست، بسیار ناراحت خواهید شد.

اندازه‌گیری آشپزخانه کار ساده‌ای است. فقط هنگامی‌که این کار آسان تمام شد، آماده‌اید تا ایده‌هایی را برای فرش آشپزخانه خود شروع کنید.

بنابراین، شما بعدازاین که کف آشپزخانه خود را اندازه گرفتید؛ اکنون باید اندازه فرش موردنیاز خود را در بیاورید. شما باید تصمیم بگیرید که چه مقدار فضای کف را می‌خواهید که معلوم باشد و چه اندازه سایر کف پوشیده از فرش باشد.  

ابعاد کلی هنگام انتخاب سایز فرش آشپزخانه:

  • سایز فرش آشپزخانه بزرگ = بیش از ۲۰۰ فوت مربع
  • همچنین سایز فرش آشپزخانه متوسط = ۱۰۰ تا ۲۰۰ فوت مربع
  • سایز فرش کوچک آشپزخانه = زیر ۷۰ فوت مربع

فرش آشپزخانه در کجا انداخته شود 

فرش آشپزخانه را در مکان‌هایی که بیشترین زمان را در آن سپری می‌کنید، قرار دهید. برای اکثر مردم، انداختن فرش در جلوی سینک یا اجاق‌گاز جایگاه مناسبی است.

خرید اینترنتی فرش آشپزخانه

یک فرش کوچک ۲x۳ یا ۳x۵ که در جلوی سینک یا اجاق‌گاز قرار می‌گیرد، بالشتک خوبی برای پاهای شما ایجاد می‌کند. اگر فضای آشپزخانه بلند و باریکی دارید، یا آشپزخانه‌ای با فضای بزرگی دارید، انداختن فرش ماشینی در وسط آن به‌طوری که یک متر از هر طرف فاصله باشد، عالی است.  

شما میز ناهارخوری در آشپزخانه خود دارید، حتماً فرش را طوری بیندازید که فرش در زیر میز قرار بگیرد. اگر هم فضای آشپزخانه شما به شکل مستطیل باشد، بهتر است که همین عمل را اجرا کنید.

ظاهر فرش خود را هوشمندانه انتخاب نمایید

اکثر مردم یک فرش مستطیل شکلی یا مربعی را به‌عنوان اولین انتخاب خود، گزینش می‌کنند. این یک راه محتاطانه و خارق‌العاده برای طرح کلی آشپزخانه شما است.

برخی از گزینه‌های دیگر که ممکن است زیبا باشند، فرش گرد با پرزهای زیاد هستند. آنها را می‌توان جلوی سینک یا اجاق‌گاز بگذارید تا یک نمای فوق‌العاده و جذابی را شکل دهد. افزودن فرشی به شکل‌های دیگر هندسی به‌جز دایره، برای آشپزخانه‌هایی با سبک طراحی معاصر عالی هستند.  

چه ویژگی‌هایی را باید در فرش آشپزخانه جستجو کنید؟

سه ویژگی اصلی که باید در فرش آشپزخانه به دنبال آن باشید شامل مقاومت در برابر لغزش، ضد لک و ضد آب است. شما باید فرشی که هر سه مورد را در آن داشته باشد را برای محیط آشپزخانه خود پیدا کنید.  

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که ممکن است برای شما مناسب باشد، تشک ایستاده فوم است. آنها برای ایستادن راحت هستند، به‌راحتی تمیز می‌شوند، مقاوم در برابر لک و مقاوم در برابر آب هستند.

منبع: فروشگاه آنلاین فرش ماشینی، دیجی فرش

کد خبر: ۱۲۶٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha