۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
هشدار به «خاندوزی» به دلیل تعطیلی گمرکات آبادان و خرمشهر | ۲ هزار فرصت شغلی از دست رفت
در گفتگو با بازار مطرح شد

هشدار به «خاندوزی» به دلیل تعطیلی گمرکات آبادان و خرمشهر | ۲ هزار فرصت شغلی از دست رفت

محفوظی نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: گمرکات آبادان و خرمشهر یعنی گمرکات چوئبده و الوندکنار به واسطه برخی تصمیمات غلط تعطیل شده و بدین واسطه ۲ هزار نفر بیکار شده اند.

سید مجتبی محفوظی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مشکلات گمرکات در مناطق آزاد اظهار داشت: گمرکات حوزه انتخابیه ما ۵۰ درصد فعال بود و قرار بود با آمدن وزیر اقتصاد ۵۰ درصد دیگر در این بخش فعال شود اما متاسفانه نه تنها ۵۰ درصد دیگر فعال نشد که این بخش به طور ۱۰۰% غیر فعال شد.

 وی تاکید کرد: قطعاً در این بخش کم‌کاری مدیریتی صورت گرفته است و آقایان به جای اینکه دست ما را بگیرند، برعکس عمل کردند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: متاسفانه گمرکات آبادان و خرمشهر یعنی گمرکات چوئبده و الوندکنار به واسطه برخی تصمیمات غلط تعطیل شده است.

محفوظی با بیان اینکه ایرادات در این بخش به وزارت اقتصاد و امور دارایی بازمی‌گردد، اظهارداشت: بنده شخص وزیر اقتصاد را در این بخش مقصر اصلی می‌دانم.

این نماینده مجلس تاکید کرد :ما در زمان حضورمان در مجلس که به دولت آقای روحانی باز می گردد، گمرکاتمان غیر فعال بود لذا با پیگیری‌هایی که کردیم تا ۵۰% گمرکات مان فعال شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  در ادامه با سر کار آمدن دولت آقای رئیسی ما با آقای خاندوزی که همکارمان در مجلس بود جلسات متعددی داشتیم و از ایشان تقاضا داشتیم که ۵۰ درصد فعالیت گمرکات را به ۱۰۰ درصد برساند و ایشان هم به ما قول مساعد در این بخش دادند.

وی تاکید کرد: با گذشت ۴ ماه از فعالیت دولت نه تنها آن ۵۰ درصد باقی مانده فعال نشد که آن ۵۰ درصدی که فعال بود هم غیر فعال شد لذا اگر آقای وزیر تا آخر هفته جاری کاری برای گمرکات آبادان و خرمشهر نکند ما وارد فاز جدیدی از اقدامات نظارتی خواهیم شد و قطعاً از ظرفیت‌های قانونی خودمان استفاده خواهیم کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس اظهارداشت: در حال حاضر با غیرفعال شدن همین ۵۰ درصد فعالیت گمرکات، حدود ۲ هزار فرصت شغلی را از دست داده‌ایم یعنی ۲ هزار نفری که در این مجموعه ها کار می کردند امروز بیکار هستند و این مسئله مشکلات اجتماعی و امنیتی زیادی را به همراه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۲۶٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha