۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
پروژه‌های آبخیزداری برای ۲۰۰۰ نفر در استان سمنان اشتغال‌زایی داشت
معاون آبخیزداری منابع طبیعی سمنان:

پروژه‌های آبخیزداری برای ۲۰۰۰ نفر در استان سمنان اشتغال‌زایی داشت

سمنان- معاون آبخیزداری منابع طبیعی سمنان با بیان اینکه پروژه‌های آبخیزداری برای دوهزار نفر در استان اشتغال‌زایی داشته است، گفت: این پروژه ها در ۲۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان اجرا شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، فرهاد عبدالشاه عصر یک‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل منابع طبیعی سمنان ضمن اشاره به اشتغال زایی دو هزار نفری طرح های آبخیزداری در سطح استان طی سال ۹۸، ابراز کرد: منابع طبیعی در این طرح ها از نیروهای بومی هر منطقه استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای عملیات آبخیزداری در سطح استان سمنان اختصاص یافت، افزود: پروژه های آبخیزداری  در  ۲۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان اجرا شدند.

جامعه هدف بومی، محور طرح های آبخیزداری

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان سمنان ویژگی دیگر طرح ها در کنار اشتغال زا بودن را احیای خاک و حفظ منابع آبی دانست و تصریح کرد: سفره ها و منابع آبی استان با این پروژه ها تغذیه می شوند.

عبدالشاه با بیان اینکه این طرح ها نقش مهمی در پیشبرد اهدافی نظیر کنترل رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب ایفا می کنند، گفت: کاهش خسارات ناشی از خشک‌سالی، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستاییان و آبخیزنشینان از دیگر محورها و اهداف اجرای طرح های آبخیزداری در استان است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در بالا بردن ارزش تفرجگاهی مناطق تحت پوشش پروژه‌های آبخیزداری نیز موثر هستند، تاکید کرد: جامعه هدف بومی همواره یکی از تاکیدات اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان بوده است.

کد خبر: ۱۲٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha