۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
تصاویر جدید رولزرویس اسپکتر منتشر شد
حضور ب ام و در بازار ۲۰۲۲ با محصولات الکتریکی

تصاویر جدید رولزرویس اسپکتر منتشر شد

به تازگی تصاویر جاسوسی از اسپکتر تمام الکتریکی، محصول کوپه رولزرویس منتشر شده است و آن طور که شنیده می شود این خودرو با قدرت ۶۰۰ اسب بخار راهی بازار خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: رولزرویس متعهد شده است که موتور احتراق داخلی را تا پایان این دهه کنار بگذارد، این خودروساز انگلیسی برنامه دارد تا محصولات خود را به نام اسپکتر به بازارهای جهانی عرضه کند. این محصول که در سگمنت کوپه طراحی و تولید شده، به تازگی تصاویر جاسوسی تست میدانی آن منتشر شده است.

بر اساس تصاویر منتشر شده، این محصول از نظر طراحی شباهتی به خودروهای لوکس این برند انگلیسی ندارد، بلکه در ظاهر یک خودرو جدید را تداعی می کند. اما این خودرو از نظر ابعاد و ساختار شباهت زیادی به رولزرویس فانتوم دارد، هر چند به نظر می رسد این خودروساز بریتانیایی از پلت فرم ب ام و برای اسپکتر استفاده نکرده باشد، اما زیبایی و لوکس بودن در این محصول دو چندان شده است.

این خودرو در طراحی درها به ویژه بخش انتهای خودرو دارای فریم خاصی است که نمای محصول را به روز تر و زیبا تر کرده است، بر خلاف طراحی خودروهای کوپه متداول این محصول از نمای دور نیز نمایان گر یک خودرو دو در است. رولزرویس سعی کرده فاصله دو محور این خودرو را به حدی افزایش دهد تا مقدار باتری های نصب شده در داخل آن افزایش یابد. این ساختار سبب می شود که با یک بار شارژ بیشترین مسافت را پیمایش کند. این شیوه طراحی مشابه خودروهای آلمانی به ویژه ب ام و آی ۷ است.

با توجه به اینکه رولزرویس زیر مجموعه برند ب ام و محسوب می شود، برای کاهش هزینه های طراحی و تولید برای اسپکتر از چراغ های ایکس ۷ فیس لیفت ۲۰۲۲ استفاده شده است، هر چند گرافیک و تکنولوژی نصب شده در این چراغ مشابه سری ۷ ب ام و است، اما به نظر می رسد که تغییری در نسخه تولید انبوه برای فریم چراغ رخ نداده است. از سوی دیگر سپر ها و طراحی بدنه خودرو الکتریکی رولزرویس مشابه کانسپت MX ب ام و است.

رولزرویس متعهد شده است که در خودروهای برقی خود فریم جلو پنجره با شکوه خود را حفظ خواهد کرد، البته در کنار آن چیدمان قطعات بدنه از جمله چراغ ها عمودی خواهد بود. اما به نظر می رسد گلگیر ها حجم عضلانی پیدا کردند که حالت اسپرت بودن خودرو افزایش یابد، البته چراغ های عقب خودرو بزرگتر از چراغ های جلو هستند.

اسپکتر با چهار موتور الکتریکی ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و به نظر می رسد این خودرو بیشتر از توان مد نظر قدرت تولید خواهد کرد. این مساله می تواند در اقبال فروش این خودرو بیشترین تاثیر را داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر فنی باید منتظر بود که ب ام و،  اسپکتر را در نمایشگاه خودرو پس از تعطیلات سال جدید میلادی رونمایی کند.

کد خبر: ۱۲۶٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha