۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
ساز و کار حضور دانشجو در صنعت بازنگری شود| ضرورت تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه
نایب رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی همدان:

ساز و کار حضور دانشجو در صنعت بازنگری شود| ضرورت تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه

همدان- نایب رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی همدان گفت: ساز و کار حضور دانشجو در صنعت باید بازنگری شود چراکه بسیاری از دانشجویان فقط برای پر کردن ساعت کار آموزی چند ساعت به مراکز صنعتی مراجعه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی اعتصامی نوین ظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه دغدغه‌ای است که چهار یا پنج سال به دنبال حل آن بودیم اما در پیشبرد موفق نبودیم، اظهار کرد: ساز و کار حضور دانشجو در صنعت باید بازنگری شود چراکه بسیاری از دانشجویان فقط برای پر کردن ساعت کار آموزی چند ساعت به مراکز صنعتی مراجعه می‌کنند.

مهدی اعتصامی با بیان اینکه عدم حضور دانشجو در صنعت به این خاطر است که فضای صنعت به دانشگاه نزدیک نیست، ادامه داد: دانشگاه، صنعت را قبول نمی‌کند در حالی که دانشجو باید از نزدیک مشکلات تولید و موانع تولید را ببیند.

وی تاکید کرد: باید ساز و کاری طراحی شود که دانشجویان یک ترم به صورت علمی در صنعت سپری کنند که این اقدام در نگرش آنها خیلی موثر است.

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد همدان نیز در ادامه بابیان اینکه ارتباط صنعت و دانشجو لازم و ضروری است، اظهار کرد: الزامات دنیا مباحث گذشته را دیگر قبول نمی‌کند.

تولید کننده الزاما توانا ترین نیست و مالک الزاما مدیر ترین نیست
مهدی عسگری کیا افزود: ما در مراکز رشد می‌خواهیم فرهنگ فناوری رسوب کند و دانشجو سد نتوانستن و ندانستن را بشکند چراکه تولید کننده الزاما توانا ترین نیست و مالک الزاما مدیر ترین نیست.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد همدان نیز در ادامه با اشاره به اینکه می‌خواهیم ادبیات دانشگاه و صنعت نزدیک شود، اظهار کرد: در رابطه با حضور دانشحویان در واحدهای صنعتی هیچ تعهد استخدامی در ابتدا ایجاد نمی‌کنیم چراکه فقط می‌خواهیم فرد آموزش ببیند.

منصور اسماعیلی پور در رابطه با موضوع فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت و جامعه ادامه داد: این طرح به آن معنی است که توانایی داریم ۱۰۰ درصد حقوق اساتید را دانشگاه آزاد بپردازد و استادی که وارد صنعت می‌شود دغدغه حقوق نداشته باشد اما محل کار از دانشگاه به صنعت برود تا بتواند مشکلات صنعت را حل کند.

وی تاکید کرد: نمی خواهیم یک طرفه تصمیم گیری شود و نیاز به تعامل چند گانه وجود دارد.

کد خبر: ۱۲۶٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha