۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
حدف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیاز دامداران به سرمایه در گردش را افزون می کند
رئیس اتحادیه دامداران خراسان‌جنوبی:

حدف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیاز دامداران به سرمایه در گردش را افزون می کند

بیرجند- غریبی، رئیس اتحادیه دامداران خراسان‌جنوبی گفت: حدف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیاز دامداران به سرمایه در گردش را برای خرید نهاده افزون می کند که در این زمینه اعطای تسهیلات هم راهگشا نیست.

جواد غریبی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در اینکه با حذف ارز ۴۲۰۰ برای نهاده، قیمت شیر خام و محصولات لبنی افزایش خواهد یافت شکی وجود ندارد ولی اینکه در نهایت به نفع دامدار و مردم خواهد بود یا خیر بسته به نوع اجرا دارد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: هنوز نمی‌دانیم که در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت سویا و ذرتی که به صورت وارداتی به دست ما می‌رسیده است، چقدر خواهد شد تا به صورت دقیق بگوییم شیر خام چه میزان افزایش قیمت پیدا می‌کند.

غریبی گفت: اگر مابه التفاوت نرخ ارز آزاد و ارز ۴۲۰۰ تومانی را در نظر بگیریم، بی شک این افزایش قیمت زیاد خواهد بود هر چه به دلایلی بعید می‌دانم رشد قیمت به این اندازه باشد.

وی اظهارکرد: دیدگاه من به عنوان کسی که سال‌ها در عرصه صنعت دامداری فعالیت کرده این است که هر چه زودتر تکلیف این ماجرا معلوم شود چرا همین الان به واسطه تأثیرات روانی طرح ماجرا قیمت نهاده افزایش یافته است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر  نهاده چه دولتی و چه آزاد به سختی فراهم می‌شود، بیان‌کرد: برخی از دامداران خراسان‌جنوبی نهاده مورد نیاز را از سامانه بازارگاه تأمین می‌کنند ولی در هر حال کسری نهاده از بازار آزاد خریداری می‌شود.

غریبی ادامه‌داد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی علاوه بر افزایش قیمت نهاده و به طبع شیر خام بی شک دامداران به سرمایه در گردش بیشتری برای خرید نهاده نیاز خواهند داشت که در این زمینه نیز باید تدبیری اندیشیده شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پرداخت تسهیلات می تواند به سرمایه در گردش دامداران کمک کند یا خیر، اظهار کرد: بسیاری از دامداران به هیچ وجه تمایلی برای دریافت تسهیلات ندارند چرا که به اندازه کافی بدهکار به بانک ها هستند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان جنوبی بیان‌کرد: باز هم باید تأکید کنم که هر چه می خواهد رخ دهد چه حدف ارز ۴۲۰۰ تومانی و یا برنامه دیگری سریعتر رخ دهد چرا که در حال حاضر یک بلاتکلیفی وجود دارد.

وی با اشاره به دیدار خود با وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: در حوزه بحث دامداری و ...برنامه های وزیر را شنیده‌ام و البته امیدوارم چنانچه برنامه‌ها به دقت و درست اجرا شود، می توان امیدوار به کاهش مشکلات این بخش بود.

کد خبر: ۱۲۶٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha