۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
برنامه‌ریزی منسجم، راهکار حل و فصل چالش‌های آبی کشور
معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو عنوان کرد

برنامه‌ریزی منسجم، راهکار حل و فصل چالش‌های آبی کشور

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو تاکید کرد: ضروری است تمامی بخش‌های وزارتخانه به طور منسجم و هماهنگ در راستای برنامه‌های پیشنهادی حرکت کرده تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، احمد حیدری معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو در نشست وزیر نیرو با مدیران آب و آبفا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حیاتی بودن مسئله انرژی در کشور اظهار داشت: بحران آب در کشور و در تمامی بخش‌ها اعم از شرب، کشاورزی و صنعت یک مسئله جدی است و اگر بخواهیم به رشد اقتصادی ۸ درصدی دست پیدا کنیم، آب از موارد اصلی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: وزیر نیرو و دولت سیزدهم برنامه جامعی برای حل مشکلات ارائه داده‌اند و راهکار اصلی نیز پیگیری برنامه‌های وزارت نیرو در حوزه آب و برق است.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو با بیان اینکه مسائل این وزارتخانه در مجلس در دو بخش پیگیری می‌شود، یادآور شد: یک بخش مربوط به حوزه نظارتی مجلس است که لازم است به موقع پاسخگوی مباحث مطرح شده از سوی مجلس در ارتباط با حوزه‌های انتخابیه آنها باشیم، هم اکنون آب از پرچالش‌ترین مباحث کشور است و باید بتوانیم با هماهنگی و توان مضاعف موارد مطرح را حل کنیم.

وی فعال بودن شورای هماهنگی استان‌ها را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: قرار است در کشور اقدامات عظیمی صورت گیرد، ۳۵ هزار مگاوات برق تولید شده، ۱۰ روستا آبرسانی شوند و پیگیری و اجرای ۴۰۰ طرح مهم در ردیف طرح‌های ویژه قرار گرفته است، بر این اساس ضروری است هماهنگی‌های لازم با استانداری‌ها، ائمه جمعه و سایر بخش‌های مرتبط صورت گرفته و برای حل مشکلات مردم وقت گذاشته شود.

وی همچنین پیگیری تشکیل شورای حقوقی در وزارتخانه را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و همچنین بیرونی مورد اشاره قرار داد و گفت: در همین راستا تیم زبده‌ای برای پیگیری پرونده‌های حقوقی وزارت نیرو تشکیل شده است.

حیدری در پایان از آمادگی معاونت حقوقی، پشتیبانی و مجلس برای رفع مشکلات و مسائل موجود خبر داد و از مدیران حاضر در نسشت خواست در مواردی که نیاز به ارائه طرح و یا پیگیری است، موضوعات را با این معاونت در میان گذاشته تا اقدامات لازم در هماهنگی و با کمک کمیسیون‌های دولت صورت پذیرد.

کد خبر: ۱۲۵٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha