۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
تقویت اعتبارات استانی در بخش آب و آبفا، ویژگی مهم بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو عنوان کرد

تقویت اعتبارات استانی در بخش آب و آبفا، ویژگی مهم بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با اشاره به پتانسیل‌های بودجه ۱۴۰۱ در بخش آب و آبفا، تقویت اعتبارات استانی را در این بخش از ویژگی مهم آن عنوان کرد.

به‌ گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، محسن بختیار معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو، در نشست وزیر نیرو با مدیران صنعت آب و آبفای کشور، با بیان اینکه بعد از استقرار دولت سیزدهم نسبت به تدوین برنامه جامع و زمان‌بندی شده برای صنعت آب و آبفا اقدامات جدی صورت گرفت، اظهار کرد: از دیروز بررسی لایحه بودجه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شروع شده که امیدواریم شرایط خوبی در بخش آب و آبفا رقم بخورد.

وی اضافه کرد: شرایط بودجه‌ای نشان می‌دهد که رشد بودجه عمومی دولت نسبت به امسال بسیار پایین است و عملا یک سیاست انقباضی در مورد اعتبارات هزینه‌ای اعمال شده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو، بودجه سال ۱۴۰۱ را دارای چند رویکرد اساسی و تحولی دانست و خاطرنشان کرد: تقویت اعتبارات استانی در جهت تمرکززدایی و توجه به قابلیت‌های استان‌ها مبتنی بر برنامه آمایش سرزمین، تجمیع اعتبارات طرح‌های تعمیرات اساسی و تامین تجهیزات و ماشین آلات به‌منظور افزایش اختیارات وزرا در جهت کمک به تمرکز و تصمیم‌گیری وزارتخانه‌های مربوطه و ساماندهی و ادغام طرح‌های موازی در جهت حذف هزینه‌های غیرضروری و تعدد طرح‌ها جزو همین رویکردها است.

به گفته بختیار، ۲۸۳ طرح آب و آبفا از مجموع ۶۱۶ طرح به استان‌ها واگذار شده است.

وی اضافه کرد: بخشی از اعتبارات هم در ردیف‌های متفرقه بودجه سال ۱۴۰۱ متمرکز شده که بخش عمده اعتبارات در این مجموعه قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو گفت: مابه التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده فروش هر متر مکعب آب و برق، تامین آب، آبرسانی اضطراری به شهرها و روستاها با اولویت مشارکت بخش غیردولتی، نمونه‌ای از ردیف‌های متفرقه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ است.

وی با اشاره به تبصره ۱۸- ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت ایران در قانون بودجه ۱۴۰۱ تصریح کرد: اساسنامه این صندوق توسط دولت تدوین شده و منابع آن حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که از بخش ملی و استانی تامین خواهد شد.

بختیار در پایان گفت: منابع این صندوق در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که در وزارت نیرو در دو بخش ارتقای بهره‌وری آب و توسعه استفاده از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۵٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha