۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
سیلیس میکرونیزه چیست؟ خرید بهترین سیلیس میکرونیزه از شرکت سیلیس همدان

سیلیس میکرونیزه چیست؟ خرید بهترین سیلیس میکرونیزه از شرکت سیلیس همدان

سیلیس میکرونیزه یا سیلیس پودری یکی از کانی‌های بسیار باارزش و پرکاربرد است که بعد از استخراج از سنگ معدن به حالت پودر درمی‌آید و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار، سیلیس میکرونیزه یا سیلیس پودری یکی از کانی‌های بسیار باارزش و پرکاربرد است که بعد از استخراج از سنگ معدن به حالت پودر درمی‌آید و در صنایع مختلف مانند ساختمان‌سازی، ‌ شیشه و بلورسازی، رنگ سازی، کاشی و سرامیک‌سازی، صنایع بهداشتی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. ‌ به طور کلی به خرد کردن کانی‌ها از جمله کانی سیلیس و پردازش و تبدیل آن به پودری با ذرات بسیار ریز در حد میکرون میکرونیزاسیون گفته می‌شود. جالب است بدانید اولین و بهترین شرکت تولیدکننده سیلیس میکرونیزه ایران در غرب کشور و در شهر همدان واقع شده است. شرکت سیلیس همدان با بیش از ۳۳ سال سابقه و اصالت توانسته به عنوان بهترین خط تولیدهای سیلیس پودری و سیلیس فوق ممتاز در ایران معرفی شود. برای آشنایی بیشتر با کاربرد سیلیس میکرونیزه تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

َشرکت سیلیس همدان

سیلیس میکرونیزه چیست؟

عنصر سیلیس دومین عنصر غیر فلزی رایج در پوسته زمین است که مقاومت بسیار بالایی دارد. کانی سیلیس به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین سنگ‌ها کاربردهای فراوانی دارد و توسط دستگاه‌های اتوماتیک به پودر تبدیل شده و پس از استخراج مواد زائد در اندازه‌های ۲ تا ۲۰ میکرون بسته‌بندی‌ می‌شود. سیلیس میکرونیزه همدان در مش‌های ۱۸۰، ۲۳۰ و ۳۲۵ درجه و با خلوص بیشتر از ۹۹ درصد توسط آسیاب‌های مخصوص تولید می‌شود. در علم خاک‌شناسی برای دانه‌بندی خاک به منظور عبور از الک از واژه مش استفاده می‌شود. برای تولید پودر سیلیس از آسیاب‌های ریموند، جت میل، ریموند پیشرفته، سپراتور و بال میل استفاده می‌شود. در بسیاری از صنایع مادر از جمله لعاب‌سازی، کاشی و سرامیک‌سازی، ساختمان‌سازی، ریخته‌گری و فولاد، تولید سیم و کابل، تولید خمیر دندان، رنگ‌سازی و روکش، صنعت مجسمه‌سازی، تولید سیمان، کشاورزی، تولید شوینده‌ها و پاک‌کننده‌ها، بتن‌سازی، ساخت سنگ مصنوعی، تولید پودر کپسول آتش‌نشانی، تولید قالب ریخته گری و غیره از پودر سیلیس میکرونیزه همدان استفاده می‌شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که پودر سیلیس به کار رفته در صنایع بهداشتی که به رنگ سفید است، کیفیت و مرغوبیت بالاتری دارد و با قیمت گران‌تری به فروش می‌رسد.

برای خرید سیلیس میکرونیزه می توانید با شماره ۰۹۱۲۱۶۴۰۲۵۹ مشاور فروش شرکت سیلیس همدان تماس حاصل فرمایید. و یا به سایت شرکت سیلیس همدان به نشانی https://silismicronize.com مراجعه کنید.

کاربرد سیلیس میکرونیزه همدان در صنعت چسب و رنگ‌

در صنعت رنگ‌سازی نیر پودر سیلیس میکرونیزه کاربرد فراوانی دارد. برای استفاده از پودر این سنگ ابتدا آن را بعد از استخراج از معدن توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیک به تکه‌های ریزتر تبدیل کرده و شستشو می‌دهند. سپس میزان آهن موجود در آن را به کمترین سطح می‌رسانند و پودر را با استفاده از دستگاه خشک‌کن خشک کرده و به داخل آسیاب‌های مخصوص می‌فرستند تا به پودر میکرونیزه تبدیل شود. این پودر به عنوان رنگ دانه داخل رنگ‌ها به کار می‌رود و نقش اصلی آن افزایش براقیت رنگ، مات‌کننده رنگ و به عنوان ماده پرکننده کاربرد دارد. برای شفافیت رنگ باید میزان سیلیس کمتر باشد. برای مات کردن رنگ میزان این عنصر باید بیشتر باشد. این پودر با افزایش غلظت رنگ خواص سایش آن را کاهش می‌دهد. استفاده از این پودر میکرونیزه در صنعت چسب مقاومت چسب در برابر آب و مواد شوینده را به میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهد و طول، عمر و ماندگاری چسب بیشتر می‌شود.  

کاربرد سیلیس میکرونیزه

کاربرد سیلیس میکرونیزه همدان در صنعت کاشی و سرامیک سازی

کاشی و سرامیک از مصالح ساختمانی پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی است و بیشتر در کف ساختمان و دیوارهای آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای افزایش مقاومت این مصالح باید آن‌ها را لعاب‌کاری کرد. پودر سیلیس میکرونیزه  با مش ۲۲۰ و ۳۲۵ و خلوص ۹۹ درصد در صنعت کاشی و سرامیک سازی کاربرد فراوانی دارد و مقاومت لعاب را به میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهد. همان طور که می‌دانید لعاب همانند پوششی شیشه‌ای روی سطح کاشی و سرامیک را می‌پوشاند. برای ساخت لعاب ابتدا ماده خشک اولیه‌ آسیاب شده را با آب مخلوط می‌کنند و پس از این که به حالت خمیری و دوغاب در آمد آن را با شیوه‌های مختلف در سطح کاشی و سرامیک قرار می‌دهند. سپس کاشی‌ها و سرامیک‌های لعاب‌کاری شده را در داخل کوره و در دمایی مشخص قرار می‌دهند تا به خوبی استحکام و درخشندگی لازم را به دست بیاورند. فرمول مواد تشکیل‌دهنده لعاب روی رنگ آن تاثیرگذار است.

برای آشنایی کامل با کاربرد های سیلیس میکرونیزه در صنایع مختلف می توانید از مقالات شرکت سیلیس همدان و یا اینستاگرام شرکت سیلیس همدان استفاده نمایید.

کاربرد سیلیس میکرونیزه همدان در صنایع بهداشتی و تولید شوینده‌ها

یکی دیگر از کاربردهای سیلیس میکرونیزه استفاده از این پودر با عنوان سیلیکات سدیم به جای تری پلی فسفات سدیم در شوینده‌های مختلف به منظور جلوگیری از رسوب مواد معدنی و از بین بردن سختی آب است. از این شوینده‌ها برای شستشوی پارچه‌های کتان، پنبه، ابریشم و الیاف دیگر استفاده می‌شود. هزینه تولید این نوع شوینده نسبت به هزینه تولید شوینده‌های سنتی و قدیمی کمتر است. این پودر میکرونیزه در تولید خمیردندان به عنوان ماده ساینده و افزایش‌دهنده غلظت خمیر دندان نیز کاربرد دارد. خمیر دندان‌های حاوی سیلیس در از بین بردن جرم و پلاک دندان‌ها موثر هستند. در ترکیبات صابون‌های ساینده نیز معمولا ۷۰ درصد پودر نرم میکرونیزه سیلیس به کار می‌برند.

کاربرد سیلیس میکرونیزه همدان در صنعت بتن و سیمان

یکی از پرمصرف‌ترین و رایج‌ترین مصالح ساختمانی بتن است. در تولید خمیر و ملات بتن مبتنی بر سیمان از پودر سیلیس میکرونیزه استفاده می‌شود تا مقاومت و دوام بتن افزایش یابد. بسیاری از محققان تاثیر این پودر را روی افزایش مقاومت بتن‌های تولید شده بررسی کرده‌اند. زمانی که پودر سیلیس به ترکیبات سیمان اضافه می‌شود، چسبندگی و مقاومت آن را به میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهد. از بتن در زیرسازه‌ها و سازه‌های ساختمانی استفاده می‌شود. هر چه بتن‌ها استحکام بیشتری داشته باشند، مقاومت ساختمان نیز افزایش خواهد یافت.

نحوه خرید پودر سیلیس میکرونیزه از شرکت سیلیس همدان

سیلیس میکرونیزه همدان

برای خرید آنلاین بهترین و باکیفیت‌ترین پودر سیلیس میکرونیزه می‌توانید به سایت شرکت سیلیس همدان با آدرس اینترنتی https://silismicronize.com مراجعه کنید. این شرکت به عنوان اولین تولیدکننده سیلیس و مواد معدنی در غرب کشور فعالیت خود را از سال ۱۳۶۷ در شهر همدان آغاز کرد و هم اکنون با بیش از ۳۳ سال سابقه درخشان محصولات خود را به بیشتر از بیست کشور جهان صادر می‌کند. خط تولید سیلیس فوق ممتاز ۹۹ درصدی این شرکت نیز در سال ۱۳۸۴ راه‌اندازی شد. کارکنان این مجموعه صداقت و مشتری‌مداری را به عنوان شعار اصلی این شرکت سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

برای خرید سیلیس دانله بندی، سیلیس میکرنیزه، سیلیس فوق ممتاز، سیلیس درجه یک و درجه دو، آنتراسیت می توانید با شماره ۰۹۱۲۱۶۴۰۲۵۹ مدیر فروش شرکت سیلیس همدان تماس بگیرید و یا به سایت شرکت سیلیس همدان به نشانی https://silismicronize.com/ مراجعه نمایید.

کد خبر: ۱۲۵٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha