۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
ماهانه ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه در کشور نیاز است
عضو اتحادیه مرغداران کشور:

ماهانه ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه در کشور نیاز است

ساری- حسن زاده، عضو اتحادیه مرغداران کشور، میزان جوجه مورد نیاز برای تولید مرغ در هر دوره ماهانه در کشور را ۱۴۰ میلیون قطعه ذکر کرد.

عطاء الله حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر تقویت زنجیره تولید، اتحادیه ها و تعاونی های تولید از راه اندازی ۳۰ اتحادیه مرغ، ۵۵۰ تعاونی شهرستان خبر داد و گفت: طبق قانون ۲۵ درصد سهم اقتصادی باید به تعاونی ها داده شود.

وی با اظهار اینکه برای داشتن بازار باثبات در حوزه مرغ، سامانه بازارگاه راه اندازی شده است، گفت: اگر سیاست ها به سمت حمایت از تشکل ها برود تا تعاونی ها در سیاست ها نقش آفرینی کنند، ضعف و چالش های موجود در بازار از بین می رود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران ادامه داد: متاسفانه برای مصرف مرغ با وزن بالا در استان فرهنگ سازی نشده است در حالی که در دیگر مناطق این مسئله حل شده و مصرف مرغ شش تا هفت کیلویی نیز در دنیا مرسوم است.

حسن زاده وضعیت مرغداری ها را از تجهیزات برای ارتقای راندمان تولید مشکلی نداریم، گفت: ۵۰ درصد واحدها راندمان بالا دارند و امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته، تامین ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه و نهاده بتوانیم اصلاح ساختار در وزن مرغ داشته باشیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر ماهانه به ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه برای تولید مرغ در کشور داریم و امیدواریم در این زمنیه برنامه ریزی صورت گیرد.

کد خبر: ۱۲۵٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha