۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
واگذاری ۴ هزار هکتار اراضی کشت و صنعت مغان به عشایر
مدیرعامل کشت و صنعت مغان خبر داد؛

واگذاری ۴ هزار هکتار اراضی کشت و صنعت مغان به عشایر

اردبیل- محسن زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: برای ساماندهی و اسکان عشایر چهار هزار و ۲۲۶ هکتار از اراضی مرغوب و آبی کشت و صنعت به عشایر واگذار شده است.

اسدالله محسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به واگذاری چهار هزار هکتار اراضی کشت و صنعت مغان به عشایر اظهار کرد: با ساماندهی و واگذاری این اراضی به عشایر منطقه سطح اراضی شرکت در سالجاری به ۲۳ هزار و ۳۴۵ هکتار رسید.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کشت و صنعت مغان با تولید ۷۵ درصد ذرت بذری کشور در سال های اخیر سعی کرده است تا در ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۱۰ هزار نفر با ترویج نویافته ها، توسعه نهال استاندارد، تولید و فروش تلیسه اصیل نژاد هلشتاین و تولید انواع بذور زراعی، پروتین و مواد لبنی به یک قطب ارزشمند در کشور تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان نقش آفرینی کشت و صنعت با راه اندازی مراکز تحقیقاتی و دستیابی به فناوری جدید توانسته است شرایط خوبی را فراهم کند که هم اکنون مجموع کارکنان این شرکت به دو هزار و ۶۷۹ نفر رسیده است.

محسن زاده ادامه داد: در حال حاضر هزینه حقوق و مزایای پرداختی به طور میانگین بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال است که پرداختی ها به موقع انجام می شود.

وی گفت: در حال حاضر سطح عملیاتی باغبانی کشت و صنعت مغان دو هزار و ۱۵۷ هکتار است که به روش آبیاری قطره ای تولید انواع محصولات باغی نظیر هلو، شلیل، آلوف سیب و ... را شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان بیان کرد: در کنار تولید ۱۱ نوع محصول باغی سطح مفید بارده باغات هم اکنون یک هزار و ۳۲۶ هکتار است.

محسن زاده جهش ۲۰ درصدی تولید انواع محصولات باغی را در کشت و صنعت مغان یادآور شد و تصریح کرد: در سالجاری قسمت عمده فروش به صورت سردرختی بود و مقدار تولید انواع میوه در سالجاری به هفت هزار و ۳۳ تن رسید که یک رشد ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در آبان ماه امسال فعالیت های انجام شده در حوززه باغبانی شامل دیسک زنی، سمپاشی و محلول پاشی، هرس کشی، چاله کنی، شاخه اندازی، بیل زنی و ... بوده است.

کد خبر: ۱۲۵٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha