۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
۹۳.۸ درصد مساحت سیستان و بلوچستان تحت تاثیر خشکسالی است
مدیرکل هواشناسی سیستان وبلوچستان:

۹۳.۸ درصد مساحت سیستان و بلوچستان تحت تاثیر خشکسالی است

زاهدان- مدیرکل سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس شاخص بارش، تبخیر و تعرق استاندارد شده یک‌سال تا پایان آبان سال جاری ۹۳.۸ درصد مساحت این استان تحت تاثیر خشکسالی بوده‌ است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار داشت: در سال زراعی جدید میانگین بارش سیستان و بلوچستان ۴.۳ میلی‌متر ثبت‌شده است.

وی افزود: بر اساس شاخص بارش و تبخیر خشکسالی خفیف ۸.۴ درصد، خشکسالی متوسط ۱۷.۳ درصد، خشکسالی شدید ۳۵.۳ درصد و خشکسالی بسیار شدید ۳۲.۸ درصد مساحت سیستان و بلوچستان را دربرگرفته است.

مدیرکل سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس آخرین بروز رسانی دور پیوندهای مؤثر بر بارش ایران و استان بارش استان از حدود نیمه دوم دی تا نیمه اول بهمن گرایش بیشتر از حد نرمال دارد، از نیمه دوم بهمن تا نیمه دوم اسفند نرمال تا کمتر از نرمال و از نیمه دوم اسفند تا نیمه دوم اردیبهشت نرمال تا بیشتر از نرمال برآورده می‌شود.

وی تصریح کرد: میانگین دما از نیمه دوم دی تا نیمه دوم اسفند حدود نیم تا یک درجه کمتر از نرمال، نیمه دوم اسفند تا اردیبهشت نیم درجه بیشتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.

حیدری گفت: میانگین بارش سیستان و بلوچستان در دی‌ماه ۱۸.۲ میلی‌متر، بهمن ۲۲.۷ میلی‌متر و اسفند ۱۹.۱ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: میانگین دمای سیستان و بلوچستان در دی ۱۲.۴ درجه سلسیوس، بهمن ۱۳.۴ درجه سلسیوس و اسفند ۱۷.۶ درجه سلسیوس خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۵٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امراله مهماندوست IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      0 0
      کانال قابل کشتیرانی از دریای عمان تا دریاچه کاسپین و انتقال تمام کارگاه ها و کارخانه های آب بر به سواحل آن